Jangan Tidur Selagi Tak Buat 4 Perkara Ini

Irni nak share perkongsian dari Neelofa dalam satu program pada tahun 2014. Irni ada tengok kat Youtube dan Irni rasa apa yg Neelofa share kan tu menarik dan boleh kita amalkan. 4 perkara yg perlu dibuat sebelum tidur 1. Maafkan semua orang. Sebelum tidur, maafkan...

Affirmation Untuk Hidup Lebih Positif

Affirmation ni sangat bagus untuk kita amalkan supaya masuk dalam minda separa sedar kita. Boleh tulis kata-kata positif untuk kita baca setiap hari. Kita yang tentukan siapa diri kita. cuba ubah diri kita dulu instead of kita cuba ubah orang lain. Jom, lets live...

Tips Elak Jeragat

  1. Elak kena panas cahaya matahari Kalau kena cahaya matahari, kulit kita akan jadi rosak. Kalau kulit kita jadi merah, tu tanda nye sinar matahari telah merosakkan kulit. Kalau tak merah pun, sebenar nye sedikit sebanyak sinar matahari boleh merosakkan kulit kerana...

7 Punca Jeragat Yang Mungkin Anda Tak Tahu

Bila sebut pasal jeragat, memang biasa sangat jeragat ni naik terutama bagi wanita yg meningkat usia. Jeragat memang tak bahaya tapi bila jeragat ada kat muka, memang rasa tak selesa kan sebab tompok hitam pada muka tu rasa macam boleh jejaskan penampilan. Jom tengok...

Awas! Lihat Tanda Awal Kerosakan Saraf

Sistem saraf sangat penting untuk membolehkan badan kita berfungsi dengan baik. Sistem saraf mengawalatur keseluruhan sistem badan untuk bernafas, kawal setiap pergerakan otot dan boleh rasa kepanasan dan kesejukan. Tanda Anda Mengalami Masalah Saraf Tanda sebenarnya...

Produk Untuk Mengatasi Masalah Gastrik

Masalah gastrik pasti sangat menggangu. Lapisan dinding kulit yang terhakis perlu diberi pemakanan dan vitamin bagi membantu proses penyembuhan. Kebiasaannya sel dinding perut sentiasa diperbaharui setiap 3-4 hari, namun jika berlaku keradangan pada sel dinding perut,...

Tak Makan Ikut Waktu Punca Masalah Gastrik?

Gastrik ni adalah istilah yang digunakan bila seseorang mengalami sakit di bahagian pangkal perut (epigastric), berdekatan dengan injap sempadan yang menghubungkan perut dengan esofagus. Gastrik ni sebenarnya merujuk kepada perut. Kalau sakit pada bahagian pangkal...

Ulser Dalam Mulut: Punca & Cara Mengatasi

Memang sakit kalau ada ulser dalam mulut. Nak makan sakit, nak bercakap pun sakit kan. Jom kita tengok, apa punca yang boleh sebabkan ulser dalam mulut. Punca Ulser Dalam Mulut 1.Stress 2. Jangkitan virus 3. Perubahan hormon dalam badan 4. Penjagaan dalam mulut kurang...

Pelembap Muka Untuk Kulit Muka Kering

Untuk sesiapa yg ada masalah kulit kering, antara benda paling penting adalah pemakaian moisturizer atau pelembap muka. Duduk dalam aircond boleh buat muka kita jadi kering. Duduk kat luar jugak muka boleh jadi kering sebab cuaca panas. Nak tak nak, orang yg jenis...