Mengandung dan melahirkan anak adalah antara detik-detik indah bagi seorang ibu. Setelah prses kelahiran, bermula lah fasa baru dalam kehidupan seorang ibu.

Luka dan sakit akibat bersalin seolah-olah hilang begitu saja bila menatap wajah bayi yang baru lahir. Masa Irni bersalinkan baby Hani pukul 10 malam. Malam tu, memang Irni rasa tak boleh tidur. Rasa nak tengok muka baby tu, tak puas tengok..hehe

Jom, kita tengok pengalaman mak anak 3 yang dah umur 34 tahun, tapi still gorgeous dan badan pun still maintain. Apa rahsia beliau ni? Jom ikuti testimoni dari supermom.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 11: HALIZA KAMIS

[SET HAMIL DAN BERPANTANG SHAKLEE BANTU TUMBESARAN BAYI DAN KESIHATAN IBU]
.

Alhamdulillah saya dipertemukan dengan Shaklee selepas beberapa bulan kelahiran anak kedua saya pada tahun 2012. Saya ambil Set Menyusu basic je mula-mula. Setelah merasakan susu makin meriah, saya up kepada Set Menyusu Premium dan terus join ahli dengan Nurul Hazwani Hamzah.
.

Sepanjang mengandung anak ketiga ni saya memang fully amalkan makan vitamin Shaklee. Jarak antara anak kedua dan ketiga adalah 5 tahun. Beza sangat bila mengandung pada usia 34 tahun, kalau bukan dengan bantuan Shaklee, mungkin banyak dugaan yang akan saya tempuh.
.

Nak tahu tak apa beza bila mengandung anak ketiga dengan sebelum2 ni. Saya cuba listkan apa yang saya rasa penting:

1) Waktu mabuk yang lebih singkat, tak sampai 2 bulan berbanding 5 ¹/² bulan ketika mengandung anak pertama dan kedua.

2) Dah tak kena tarik mengkarung waktu tengah malam dan saya rasa bersyukur sangat-sangat maklumlah suami kerja shif. Kadang-kadang tak ada kat rumah waktu malam. Kalau tak dulu-dulu menahan sakit sendirian.

3) Saya boleh makan apa sahaja yang saya teragak. Khususnya makanan Korea dan Jepun yang sedap. Tak lupa juga ayam penyet yang marvelous.

4) Saya kekal aktif sepanjang mengandung. Saya jarang tidur siang. Kalau tak sebelum ni asyik melepet kepenatan dan sering tak bermaya. HB pun selalu rendah dan selalu kena tegur dengan misi kat KK.
.

Waktu melahirkan baby ketiga ni saya alami luka yang banyak sebab baby keluar dengan kepala yang mendongak.
.

Yang bestnya hari ketiga, misi datang rumah, dia kata uri saya dah kecut dan dia terperanjat sebab saya recover dengan cepat. Sepanjang berpantang, Alhamdulillah baby saya langsung tak kena kuning. Luka jahitan saya pula sembuh lebih awal iaitu kira-kira dua minggu selepas melahirkan berbanding dengan anak pertama dan kedua. Kali ni saya bebas makan telur dan ayam sebab tak rasa gatal di tempat luka jahitan. Kalau dulu makan roti Twiggies pon saya dah rasa gatal-gatal kat tempat luka.
.

Allahuakbar. Baby saya dah bertambah bambam. Dengan bantuan Set Bersalin Shaklee pula, masalah lama dah tak berjaga malam, menyusu awal pagi, salin pampers, berjaga malam tatkala baby sakit perut dah tak menjadi masalah.
.

Saya sarankan anda semua makan vitamin Shaklee untuk kesihatan ketika mengandung, bersalin, menyusu atau tak kira apa juga keadaan.

Anda juga berminat untuk dapat kan Set Berpantang Terbaik ni? Anda boleh dapatkan terus dengan klik butang Buy Now atau boleh hubungi Irni ye.

 

 

Love,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang dan kawasan sekitar Kelantan

(Visited 146 times, 1 visits today)