Sejak kebelakangan ini, banyak kes mengejut yang kita dengar. Asalnya sihat, tak pernah masuk hospital, tak pernah ada penyakit apa-apa, tiba-tiba kita dengar dia meninggal pulak..nauzubillah..

Siapa yang berisiko mendapat penyakit jantung mati mengejut ni?

1. Orang yang mempunyai tekanan darah tinggi

Tekanan darah tinggi ni selalunya tidak mempunyai simptom pada peringkat awal. Jadi, dapatkan pemeriksaan berkala di klinik, atau pun beli mesin tekanan darah sendiri di rumah supaya kita sentiasa dapat memeriksa tekanan darah kita.

2. Orang yang mempunyai kolesterol dalam darah yang tinggi

Kolesterol tinggi boleh menjadi punca serangan jantung kerana kolesterol tu termendap pada salur darah. Makin banyak kolesterol termendap, makin sempit salur darah kita. Apabila salur darah makin sempit, darah susah nak mengalir membawa bekalan oksigen.

3. Orang yang merokok

Orang yang merokok mempunyai lebih risiko untuk mendapat serangan jantung mati mengejut.

Saksikan video di bawah, bagaimana En. Uzir berhenti merokok dengan mudah untuk selama-lamanya.

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

4. Orang yang mempunyai penyakit kencing manis

Gula berlebihan dalam darah juga meningkatkan anda untuk mendapat serangan penyakit jantung.

5. Orang yang tak jaga makan

Orang yang banyak makan kat luar, banyak makan masin, banyak makan fast food, lebih terdedah kepada penyakit jantung. Kalau kita masak sendiri kat rumah, kita boleh kawal jumlah garam masakan.

Kita juga perlu makan banyak sayur dan buah.

6. Orang yang tidak aktif dari segi fizikal

Bersenam 2 jam 30 minit seminggu untuk bantu lancarkan peredaran darah.

7. Orang yang terlampau gemuk atau obesiti

Hati-hati ye untuk orang yang jenis kategori badan comel ni. Banyak lemak dalam badan juga meningkatkan risiko kita terkena serangan jantung.

Jadi, apa produk vitamin yang bagus untuk jantung?

Vitamin untuk kesihatan jantung

1. Vivix

Vivix membantu membaik pulih kerosakan yang berlaku pada DNA. Salur darah yang rosak akibat pemendapan kolesterol dibaiki semula. Vivix juga membantu meningkatkan tenaga pada sel jantung kerana Vivix membantu meningkatkan bilangan mitokondria, iaitu pusat jana tenaga bagi sel.

2. Omega Guard

Omega guard membantu meningkatkan kolesterol baik HDL. Omega guard juga membantu meningkatkan kadar metabolisme badan dan membantu pembakaran lemak berlebihan dalam badan.

3. Phytocol st

Phytocol menghalang penyerapan kolesterol yang dimakan ke dalam salur darah. Kolesterol akan terus disingkirkan. Phyocol juga membantu mengurangkan kolesterol jahat LDL.

Jika anda sedang tercari-cari produk yang bagus untuk kesihatan jantung, anda boleh cuba Set Jantung Sihat Shaklee ni ye. Untuk mendapatkan vitamin ini, anda boleh hubungi Irni, atau klik je Buy Now kat bawah.

Love,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

(Visited 153 times, 1 visits today)