Stress atau tekanan dalam hidup adalah satu perkara biasa. Namun, bezanya adalah bagaimana kita handle dan kita menghadapinya. Ada orang dapat menghadapinya dengan baik, namun, apabila ada yang gagal menghadapi tekanan hidup dengan baik, berlaku krisis dalam diri dan orang sekeliling.

Stress yang tidak dikawal dengan baik boleh menjejaskan kesihatan dan hubungan dengan orang sekeliling. Jadi, bagaimana kita nak handle stress dalam diri?

Cara Menghilangkan Stress

1. Mengadu kepada Tuhan

Sebagai orang Islam, apabila kita mempunyai masalah, ada baiknya kita mengadu segala masalah kita kepada Allah. Allah satu-satunya yang Maha Mendengar. Menangislah di hadapan Allah, ceritakan kepada Allah segala keresahan kita, semoga Allah meringankan beban hidup kita. Sesungguhnya, dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.

Sebagai orang Islam, kita juga boleh membaca Al-Quran, terutama ketika kita dilanda kesedihan. Membaca Al-Quran memberi kita gelombang alfa atau gelombang yang mampu menenangkan kita.

2. Jangan lari dari masalah

Apabila kita ditimpa dengan ujian, seeloknya, jangan kita lari dari masalah tersebut. Hadapi segala masalah. Mungkin pada mulanya, kita boleh ambik tempoh bertenang. Kemudian, kita perlu kembali untuk selesaikan apa yang terjadi.

Selesaikan apa yang perlu mengikut prosedur yang betul dan beri yang terbaik supaya kita dapat hasil terbaik.

3. Bersenam

Bersenam juga adalah salah satu cara untuk menghilangkan stress. Apabila kita bersenam, kita menggerakkan segala anggota, mengeluarkan peluh dan mengeluarkan hormon gembira.

4. Dapatkan tidur yang cukup

Tidur yang cukup membantu badan kita rehat. Badan yang cergas dapat mengurangkan stress dalam diri.

5. Sentiasa berfikiran positif

Dalam apa pun yang terjadi, cuba cari positive side atau sudut positif sesuatu perkara. Cuba cari, apa hikmah berlaku sesuatu perkara itu. Elakkan dok melayan perasaan seorang diri dengan terlalu memikirkan masalah tersebut.

Sebaliknya, keluarlah dan elakkan berada seorang diri. Keluarlah, dan hadapinya dengan fikiran yang positif. Hadapinya dengan senyuman, kerana Allah tak kan menduga seseorang lebih dari kemampuan diri kita.

6. Makan makanan yang berkhasiat

Makan makanan yang berkhasiat dapat membantu badan kita berfungsi dengan baik.

Anda juga boleh mengambil makanan tambahan bagi memastikan badan mendapat zat yang mencukupi. Anda boleh mengambil Basic Set Shaklee untuk membantu fungsi badan yang baik.

Set Basic Shaklee ini adalah untuk memastikan badan kita mendapat zat yang secukupnya. Jika terdapat lompong nutrisi dalam pemakanan kita, supplement ini dapat membantu kita untuk membantu badan kita berfungsi secara optimum.

Energizing Soy Protein (ESP): Dihasilkan daripada soya tanpa modifikasi genetik. ESP membantu penghasilan sel-sel baru yang lebih baik dan berkualiti. Protein yang mencukupi membantu sel-sel kita yang diperbuat daripada protein ni, untuk berfungsi dengan baik.

Vitalea: Mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang membantu fungsi badan yang lebih sempurna.

Sustained Release Vita C: Sumber vitamin C dari bahan semulajadi yang dilepaskan setiap jam demi jam. Vita C Shaklee memberikan 500mg vitamin C. Pengambilan vita c secara berterusan, membantu menghilangkan stress.

B complex: Mengandungi 8 jenis vitamin B. B1, B2, B3, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Badan akan lebih bertenaga dan stress juga akan berkurang.

Omega Guard: Kaya dengan asid lemak omega 3, DHA dan EPA. DHA penting untuk sel-sel otak berhubung, atau untuk penghantaran isyarat otak & meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak. Apabila sel-sel otak dapat berhubung dengan baik, maka kita akan dapat berfikir dengan baik.

Vivix: Vivix mengandungi resveratrol yang berupaya untuk membaiki kerosakan DNA. DNA yang rosak akibat stress dibaiki dan fungsi sel akan kembali normal. Vivix juga membantu kita untuk jadi lebih bertenaga.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin yang membantu meningkatkan kualiti hidup dengan lebih baik, boleh hubungi Irni ye. Jika anda ingin mendapatkan set lengkap ini secara terus, boleh klik icon buy now kat bawah.

Love,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

 

 

 

(Visited 808 times, 1 visits today)