Ada ibu yang mengalami keputihan sewaktu mengandung terutama pada trimester ke tiga. Secara umumnya, keputihan tidak mengancam nyawa baby yang belum lahir, tetapi boleh mengancam nyawa baby semasa kelahiran.

Keputihan semasa hamil boleh dikategorikan sebagai normal jika cairan yang keluar berwarna putih atau sedikit kekuningan dan kental seperti lendir, tidak disertai dengan bau dan kegatalan.

Keputihan juga boleh disebabkan oleh fungus atau kulat kandida. Kulat kandida memang selalu ada dalam saluran vagina, namun tidak menunjukkan sebarang simptom kerana terdapat bakteria baik yang mengawal.

Namun, jika sistem imu badan seseorang itu rendah, fungus boleh tumbuh pesat dan menunjukkan simptom. Simptom-simptom adalah seperti berikut:

  • kegatalan
  • kemerahan
  • rasa tak selesa dan bengkak pada vulva vagina (bahagian luar vagina)

SUMBER

Jika ibu-ibu ada sebarang kemusykilan, boleh merujuk kepada jururawat atau doktor dan merawat.

Hilangkan Keputihan Secara Selamat

Seperti yang kita tahu, bawang putih mempunyai banyak khasiat. Alisin di dalam bawang putih mempunyai banyak kebaikan kepada badan kita. Formulasi Shaklee yang mengekalkan khasiat alisin bawang putih bertindak sebagai antibiotik semulajadi kepada badan.

Kajian daripada Universiti Maryland Medical Center, menunjukkan bawang putih juga berupaya memusnahkan bakteria berbahaya, kulat dan virus.

Manakala kajian dari University of Pittsburgh Medical Center pula, menunjukkan bahawa bawang putih sangat sesuai dan berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa hamil.

Mengapa perlu pilih bawang putih Shaklee?

? Diperbuat daripada bawnag putih premium

? Bebas daripada racun perosak

? Ditanam secara organik

? Dihasilkan pada suhu bilik tanpa haba bagi mengekalkan khasiat alisin aktif. (tak semua tablet bawang putih mempunyai alisin aktif)

? Dibuat dari bahan semulajadi

? Tanpa pewarna, pemanis dan pengawet tiruan

Jangan ambil mudah dengan masalah keputihan ni ye. Jangan lupa dapatkan juga konsultasi daripada doktor tentang masalah yang anda hadapi ni ye.

Berminat untuk menghilangkan keputihan semasa hamil dengan cara semulajadi? Boleh hubungi Irni atau klik je buy now kat bawah ni.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee melalui saya.

(Visited 226 times, 1 visits today)