Tips Pilih Kolagen Untuk Kulit

key: kolagen untuk kulit

Dalam pasaran, ada berbagai-bagai jenis kolagen yang dijual.  Ada yang mahal dan ada yang murah. Ada yang pilih berdasarkan kualiti dan ada yang pilih berdasarkan harga. Jadi, apa tips terbaik untuk pilih kolagen untuk kulit?

Tips Pilih Kolagen Untuk Kulit

1. Pilih dari sumber yang berkualiti

Shaklee Collagen Powder dihasilkan dari sumebr ikan laut, iaitu daripada sisik ikan merah. Shaklee Collagen Powder mengandungi 4000mg Proprietary RSS Collagen.

Kenapa ikan merah ni sumber kolagen yang berkualiti?

Ikan merah ni dia adalah ikan dari laut dalam yang tahan tekanan sehingga 20lbs dan hidup dengan bebas di laut dalam. Jadi, ikan ini menghasilkan kolagen yang:

  • Sangat tahan dan elastik
  • Mempunyai tahap kesepaduan sel yan tinggi
  • Sangat tinggi kelembapan
  • Rendah berat molekular

Disebabkan ciri-ciri ini, ikan merah ini boleh hidup 5000m di laut dalam, yang mana sukar bagi ikan biasa untuk hidup.

2. Pilih yang jenis berat molekular rendah untuk memudahkan penyerapan

Shaklee Collagen Powder dihasilkan dari 3 nos asid amino, atau dikenali juga sebagai tripeptide. Shaklee Collagen Powder adalah yang paling kecil, paling bagus dan paling efektif dalam kalangan kolagen peptide dalam pasaran.

Shaklee Collagen Powder mempunyai saiz yang sangat kecil, iaitu hanya 1000 dalton sahaja. Kalau kita letak pada kulit, ia hanya ambil masa 10 minit sahaja untuk diserap ke dalam kulit.

Dan, apabila kita minum kolagen tu, ia hanya ambik masa 20 minit untuk diserap ke dalam sistem pencernaan dan diserap ke dalam salur darah.

Special kan, sebab kolagen yang mempunyai saiz kecik ni tak perlu menjalani sistem pencernaan dan akan terus diserap pergi ke kulit dan baiki kulit kita untuk dapatkan kulit yang cantik.

Jadi, sesiapa yang sistem percernaan dia tak berapa bagus pun boleh ambik Shaklee Collagen Powder ni, sebab kolagen ni tak perlu lalui proses complicated kat perut, pankreas dan enzim.

3. Mempunyai kombinasi lengkap Kolagen + Asid Hyaluronik + Elastin

Shaklee Collagen Powder mempunyai 7 bahan aktif yang membantu keberkesanan kolagen untuk kulit. 7 bahan aktif tersebut adalah:

  • Kolagen ikan: elastin membuatkan kulit lebih anjal
  • Ekstrak kerang-kerangan: cecair synovial bantu lubrikasi pada sendi
  • Vitamin C, B2 dan B6: menggalakkan penghasilan kolagen dan menstabilkan radikal bebas dalam badan
  • Lactobasillus acidophilus: menghasilkan usus yang sihat dan menggalakkan penyerapan kolagen ke dalam usus
  • Camelia Japonica Seed Extract: mengandungi asid oleik bantu lembapkan kulit
  • Ektrak Pfaffia (Ginseng Brazil): menggalakkan penghasilan kolagen dan asid hyaluronik yang menjadikan kulit makin halus, lembap dan makin licin.

4. Ada ujian klinikal

Shaklee Collagen Powder mempunyai kajian klinikal yang membuktikan bahawa terdapat perubahan pada kulit sebanyak 71% setelah menggunakan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu berturut-turut.

5. Kesan dan kebaikan kolagen untuk kulit

Shaklee Collagen Powder diuji secara klinikal dan terbukti memang berkesan.

  • Kulit lebih lembap, mengurangkan masalah kulit kering dan kulit kusam
  • Memudarkan pigmentasi dan membantu masalah tona kulit tak sekata
  • Membantu badan dan aset lebih tegang
  • Anti penuaan dengan mengurangkan kedutan, menutup liang roma dan mengurangkan garis-garis pada kulit
  • Membaiki dan mengembalikan keanjalan kulit
  • Bantu dapatkan rambut dan kuku yang cantik

6. Kolagen dalam bentuk serbuk

Kolagen dalam bentuk serbuk lebih stabil jika dibandingkan dengan kolagen jenis air sebab kalau kolagen jenis air, ia memerlukan penstabil dan pengawet, juga kena sentiasa letak dalam peti apabila dibuka. Jadi, shaklee collagen powder boleh letak atas meja makan je.

Jadi, kalau nak pilih kolagen terbaik, boleh pilih ShakleeCollagen Powder untuk kulit yang lebih cantik.

 

(Visited 5 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge