Pengalaman Mengandung Usia Lewat

Mengandung usia lewat bukan lah satu benda yang pelik sangat. Sebab selagi wanita itu belum menopause,  potensi untuk mengandung masih ada. Namun,  jika mengandung pada usia lewat,  pasti lah berbeza dengan pada usia muda. Menurut pakar,  kehamilan yang ideal adalah pada usia 20an hingga awal 30an.

Jom tengok, apa pengalaman ibu2 yang mengandung pada usia lewat berbanding semasa muda. Ada yang berkata,  badan lebih mudah letih dan ada yang ok je. Ni antara ibu2 yang mudah berasa letih ketika mengandung pada usia 30 an.

Jadi,  jika anda juga turut berasa letih2, maksud nye bukan anda sorang je yang mudah letih. Ibu2 lain juga mengalami perkara yang sama.

badan mudah penat, susah nak tidur, kadang-kadang susah bernafas
badan mudah penat

Sebenarnya kenapa mengandung usia lewat mudah letih?

1. Ibu lebih banyak komitmen

Seiring dengan pertambahan usia, ibu pastinya ada lebih banyak komitmen. Tambah2 kalau ibu dah ada anak lain yang perlu dijaga pastinya menuntut tenaga ibu dan tidak mendapat rehat yang cukup.

2. Sel sudah tua

bila usia meningkat, pastinya sel kita pun akan menjadi lebih tua. Maklumlah, tenaga orang tua, pasti tak sama dengan tenaga orang muda kan?

3. Pemakanan

Faktor pemakanan juga memainkan peranan. Ibu2 memerlukan jumlah kalori yang cukup supaya kekal bertenaga. Pengambilan nutrisi yang cukup juga membantu ibu untuk lebih bertenaga.

Jadi, jika anda juga mudah penat sepanjang mengandung, dapatkan supplement yang boleh membantu kita lebih bertenaga sepanjang kehamilan.

Jom tengok, macam mana ‘mak cik’ ni kekal cergas semasa mengandung walaupun pada bulan puasa.

Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni… from iReach HD on Vimeo.

Take care ye. Dapatkan nasihat daripada doktor dan dapatkan nutrisi yang cukup ye. Happy pregnancy!

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee melalui saya.

 

(Visited 28 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge