Month: November 2017

Vitamin Untuk Bakal Pengantin

No Picture

Buat bakal pengantin yang sedang membuat persiapan di hari bahagia, ambil masa sikit untuk baca entry ni. Kenapa korang patut makan vitamin sebelum kahwin? 👍 Bantu cantikkan kulit dan lebih mudah dimekap apabila kulit cantik 👍 Badan lebih…

Read More »

Produk Menaikkan Nafsu Wanita

No Picture

Ada ketikanya wanita seperti tiada nafsu untuk melakukan hubungan seks dan berasa tidak terangsang. Menurut Mayo Clinic, masalah tiada nafsu ini boleh disebabkan oleh beberapa sebab. Penyebab Tiada Nafsu 1. Masalah fizikal Mempunyai masalah seksual seperti berasa sakit…

Read More »

Miliki Kulit Idaman Dengan Set Gorgeous Shaklee @ Set Gojes Shaklee

No Picture

Assalamualaikum wbt Wanita semua nak cantik kan.. Tipu lah kalau ade yang tak suka nampak cantik kan..hehe,. Tambah-tambah kalau si dia puji, lagi la kembang kan 😉 Cantik memanglah subjektif. Tapi, bila ada kulit yang licin dan halus,…

Read More »

Pengalaman Emak Yang Ada Penyakit Kencing Manis Makan Vivix

No Picture

Mak Irni ade penyakit kencing manis dah lebih 10 tahun. Bila ada penyakit kencing manis ni,  badan mudah letih tak sama macam dulu dah. Kami adik beradik belikan Vivix untuk mak seminggu sebelum abang Irni kawen. Mak pun…

Read More »

11 Cara Mengawal Gula Dalam Darah

No Picture

Paras gula dalam darah boleh meningkat apabila sel tidak dapat menyerap gula dengan baik. Bagaimana untuk membantu mengawal gula dalam darah? 1. Bersenam secara tetap Bersenam secara tetap boleh membantu kita mengawal berat badan dan meningkatkan sensitivifi isulin…

Read More »

Produk Untuk Menyelesaikan Masalah Migrain

No Picture

Apabila migrain menyerang,  sakit kepala datang menyucuk-nyucuk. Sakit kepala boleh jadi sebelah bahagian kepala atau di kedua-dua bahagian. Sakit migrain boleh terjadi selama beberapa jam malah boleh berlarutan sehingga ke beberapa hari. Migrain terjadi dengan 4 tahap iaitu…

Read More »

3 Langkah Merawat Demam Denggi Menggunakan Vitamin

No Picture

Tempoh hari semasa pelancaran Hari Antibiotik, Pegawai Farmasi menerangkan antibiotik hanya mampu melawan jangkitan bakteria. Oh,  patut lah jika sesiapa terkena demam denggi,  doktor tidak memberikan antibiotik. Hal ini kerana demam denggi adalah disebabkan oleh virus,  bukan bakteria….

Read More »

Anak Sembelit Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek

No Picture

Anak kecil berusia setahun ini sudah mula makan makanan pepejal dan masih minum susu. Namun, setiap kali ingin membuang air besar, anak kecil ini sering menangis. Pada mulanya ibu tidak perasan anaknya sembelit untuk membuang air besar, tetapi…

Read More »

Vitamin Hati Dan Jiwa Tenang

No Picture

Biasalah kita sebagai manusia,  adakalanya ada masalah yang melanda, kadang-kadang jiwa kacau. Tambah-tambah time hormon tak stabil contohnya masa nak period ke,  lagi la jiwa kacau. Jadi,  macam mana nak hilangkan jiwa kacau ni? Macam mana nak dapatkan…

Read More »

Bahayakah Protein Dalam Air Kencing?

No Picture

Air kencing yang normal tidak mengandungi protein. Tetapi,  bagaimana pula kalau doktor mengesahkan bahawa ada protein dalam air kencing kita? Bahayakah? Protein dalam air kencing boleh jadi salah satu tanda anda mengalami masalah buah pinggang. Buah pinggang yang…

Read More »