Albumin atau protein sepatutnya tak de dalam air kencing yang normal. Betul ke kalau ade albumin dalam air kencing tu tanda nye ada masalah pada buah pinggang?

Menurut WebMd,  buah pinggang yang sihat tidak akan membenarkan albumin melepasi penapis buah pinggang dengar kadar yang signifikan. Tapi,  jika penapis buah pinggang ada masalah,  maka mulalah,  benda yang tak sepatutnya berjaya lalu penapis tu. Darah dan protein akan menembusi penapis yang rosak dan keluar melalui air kencing.

Cara Turunkan Albumin Dalam Air Kencing

Albumin dalam air kencing ni perlu dirawat bergantung kepada penyakit. Kalau ada kencing manis,  darah tinggi tak terkawal,  doktor akan bantu stabilkan penyakit tersebut dulu.

1. Ubah pemakanan dengan mengamalkan pemakanan yang sihat

Kurangkan pengambilan protein supaya tidak membebankan buah pinggang untuk proses protein. Makan makanan rendah karbohidrat dan juga rendah lemak.

2. Berhenti merokok

Jika anda merokok,  hentikan tabiat merokok.

3. Jaga tekanan darah normal

Untuk mengekalkan tekanan darah normal,  elakkan makanan yang tinggi garam dan berlemak. Bersenam dan dapatkan berat badan ideal juga boleh bantu dapatkan tekanan darah normal.

4. Minum air dalam kuantiti yang cukup

Minum banyak air untuk mengelakkan dehidrasi

5. Kawal paras glukosa dalam darah

Kawal pengambilan gula,  amalkan gaya hidup sihat,  bersenam dan mempunyai berat badan ideal bagi membantu mendapatkan paras glukosa normal dalam darah.

Sambil tu,  dapatkan pemeriksaan doktor. Doktor akan memberi beberapa jenis ubatan untuk mengawal jumlah albumin yang keluar melalui air kencing.

Supplemen terbaik untuk mengurangkan masalah albumin dalam air kencing adalah dengan mengambil Vivix.

Kini tiada lagi protein dalam air kencing

 

Jika anda berminat untuk dapatkan suplemen ini,  boleh hubungi Irni ye.

Irni 0145157141

(Visited 1,146 times, 1 visits today)