Hai,  Selamat tahun baru 2018. Sempena tahun baru ini,  Shaklee telah memperkenalkan satu produk, iaitu CoQ-Trol Plus. Sebenarnya sebelum ni Shaklee pernah keluarkan produk CoQ 10, dan kini Shaklee telah melancarkan CoQ 10 dengan formula yang lebih hebat, iaitu CoQ Trol-Plus.

Apakah Coenzyme 10?

CoQ10 adalah satu nutrien yang larut lemak, terdapat dalam hampir semua sel.

CoQ 10 bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga di setiap sel. CoQ 10 ni memang ada dalam adan kita dan ia didapati dalam mitokondria (kilang tenaga untuk sel)

CoQ 10 bertindak sebagai palam pencucuh sel (spark plug) untuk memulakan proses penghasilan tenaga untuk menukarkan makanan kepada tenaga (ATP).

Kelebihan pengambilan CoQ10

1. badan kekal bertenaga

Pengambilan CoQ10 bantu tingkatkan tenaga dengan menghasilkan lebih banyak tenaga dalam sel. Hasilnya, badan akan lebih bertenaga. Ha, pengambilan CoQ 10 ni bukan je bantu badan kita lebih bertenaga, tapi jugak, bantu meningkatkan kekuatan  otot1 dan mempercepatkan pemulihan luka

Polifenol  membantu meningkatkan kuantiti mitokondria –> meningkatkan bilangan kilang buat tenaga

CoQ10 meningkatkan penghasilan tenaga dalam mitikondria –> meningkatkan bilangan pekerja kilang

Secara ironinya, jika bilangan kilang dan bilangan pekerja meningkat, pengeluaran akan menjadi lebih banyak. Pengeluaran tenaga akan meningkat dan badan akan menjadi lebih bertenaga.

2. Memperbaiki peredaran darah ke jantung dan jantung lebih sihat

CoQ10 bantu menguatkan otot jantung3. CoQ 10 banyak terdapat pada otot jantung. Apabila usia meningkat, kandungan CoQ10 dalam badan akan menurun. Jadi, dengan pengambilan supplemen CoQ Trol Plus, dapat membantu menguatkan lagi otot jantung.

Peredaran darah juga menjadi lancar dan  sihat. Pengambilan suplemen CoQ10 secara berterusan bantu mengurangkan risiko penyakit jantung4

Pengambilan ubat statin pula boleh menyebabkan pengurangan penghasilan CoQ10 sebanyak 40% dalam badan menyebabkan badan kurang bertenaga. Tahap tenaga yang semakin baik setelah pengambilan CoQ10  untuk mereka yang mengambil statin5

3. Kesihatan kesuburan

  • Meningkatkan pergerakan sperma. Semakin banyak CoQ10, semakin banyak mitokondria pusat jana tenaga dalam sel sperma dan sperma dapat bergerak dengan lebih pantas.
  • Meningkatkan kuantiti sperma. CoQ10 bertindak sebagai antioksida yang menghalang dari serangan radikal bebas dan bilangan sperma akan meningkat.
  • Memperbaiki kualiti ovum
  • Peluang tinggi untuk persenyawaan

4. Kulit berseri

  • Kulit lebih tegang dan kurang kedutan

  • Kulit lebih halus. CoQ10 banyak terdapat pada bahagian epidermis kulit. Jadi, kulit akan jadi lebih cantik jika cukup CoQ10.
  • Mengekalkan keanjalan kulit
  • Kulit kelihatan lebih muda dan sihat

5. Minda lebih tajam

CoQ10 juga bagus untuk orang tua kerana ia menjadikan:

  • Lebih fokus dan peka
  • Kurangkan risiko berkaitain dengan penuaan seperti Alzheimer dan Parkinson.
  • Tingkatkan daya ingatan
  • Tngkatkan keupayaan pembelajaran
Kenapa Kena Ambil Suplemen CoQ Trol Plus?

Tubuh kita boleh menghasilkan CoQ10, namun keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun dan berkurangan secara mendadak pada usia 40 tahun dan berterusan hingga 80 tahun.

Pemakanan kita pula tidak mempunyai nutrisi yang lengkap. Dalam sehari, kita perlu mengambil 100mg CoQ10.

Nak tak nak, memang kita perlu ambil suplemen untuk cukupkan keperluan harian.

Memang bagus sangat produk CoQ Trol Plus ni. Jom dapatkan produk ini untuk jantung sihat, badan bertenaga, minda sihat, kulit cantik dan untuk kesuburan. Untuk dapatkan produk ini, boleh hubungi Irni ye.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Rujukan

1. Alexandra F., Simone O., Petra N., Thomas M., Matthias L., Gerald R., Frank D., Coenzyme Q Status as a Determinant of Muscular Strength in Two Independent Cohorts, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0167124
2. Bang S.C.,Ho S.S.,Hee R.K., Tae W. P.,Tae D.K.,BongJ.C.,Chang J.K.,Sang S.S., Effect of coenzyme Q10 on cutaneous healing in skin-incised mice, Archives of PharmacalResearch June 2009, Volume 32, Issue 6, pp 907–913

3. Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.
4. Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.
5. Peter H. Langsjoen, M.D., F.A.c.c. The clinical use of HMG CoA-reductase inhibitors (statins) and the associated depletion of the essential co-factor coenzyme Qlo; a review of pertinent human and animal data.

 

 

(Visited 174 times, 1 visits today)