Macam Mana Nak Recharge?

Pernah tak rasa macam batery low? Ala bukan bateri handphone yg low, tapi bateri kita ni ha. Macam kalau ultraman, dia dah kelip2 dah ūüėā

So macam mana nak recharge balik bateri kita? Macam mana nak kuatkan balik energy kita?

Kalau cara Irni, Irni akan tgk balik big why Irni, matlamat Irni, ape impian anak2 yg kena tunaikan, so Irni tahu Irni tak boleh give up. Irni tahu Irni kena kuat dan teruskan perjalanan.

Kalau stress sangat, kita doa ngadu kat Allah. Takpun tulis atas kertas ape je yg terlintas kat fikiran. Kalau yg ditulis tu benda negatif, selalunya Irni akan buang je kertas tu.

Dan, baca la quran untuk tenangkan hati kita. Di samping tu sentiasa bergaul dengan kawan2 yg positif. Sedikit sebanyak kita pun dapat aura positif diorang tu.

Kalau ade kelas ke, boleh jugak join kelas untuk recharge energy. Dengan pergerakan terbatas nak join kelas, kita join kelas shaklee la sebab boleh bawak anak2 sekali, hehe.

Recharge balik energy supaya kita sentiasa bersemangat mengejar cita-cita.

Herbal Blend Shaklee

Semalam ummi n ayuni dua2 runny nose, dah tersumbat pulak rase hidung sejuk2 malam. Ayuni pulak dah tak boleh tidur sebab tersumbat hidung, tak selesa nak tidur.

Ummi pun ape lagi, ambik la multipurpose cream ni. Ambik krim herbal blend sapu kat atas hidung ayuni n sapu atas hidung ummi.

Fuhhh legaaaaa

Lepas tu terus ayuni boleh tidur. And, ngan ummi sekali tidur, hehe. Memang berbaloi simpan multipurpose cream ni satu kat umah.

Kebaikan Herbal Blend Shaklee

1. Boleh bantu selesaikan masalah gatal kulit termasuk digihit nyamuk

2. Hilangkan ruam pada bayi

3. Boleh guna sebagai losyen harian

4. Memberi kelegaan semasa ketidakselesaan akibat demam

5. Menghilangkan parut chicken pox

6. Melembutkan kulit kasar dan tumit pecah

Memang berbaloi dapatkan krim serbaguna ni. Bileh hubungi Irni utk dapatkan krim serbaguna ni tau.

Irni 0145157141

Produk Untuk Menghilangkan Jeragat Dengan Selamat

Jeragat terjadi atas banyak faktor. Salah satunya adalah akibat dari terdedah kepada cahaya matahari. Namun,  penggunaan produk penjagaan muka yang salah juga boleh menimbulkan masalah jeragat.

Jika ini berlaku,  ambil Vivix untuk membaiki kerosakan pada kulit. Sel yang rosak akan dibaiki dan sel baru yang terhasil adalah lebih sihat. Jeragat akan menjadi semakin pudar.

Sekat pembentukan jeragat dengan pengambilan vitamin C. Vitamin C membantu pembentukan kolagen semulajadi kulit.

Pengambilan GLA bantu kawal hormon badan dan stabilkan hormon bagi mengelakkan jeragat lebih banyak tumbuh akibat kecelaruan hormon.

Tambahan pula jika anda sudah berumur 40an dan memasuki fasa pre menopause. Pengambilan GLA bantu kawal hormon badan.

Gabungan ke tiga -tiga produk ini pastinya dapat membantu jeragat anda hilang dengan cepat dan selamat.

Jom,  hilangkan jeragat kat muka tu. Dapatkan muka yang lebih berseri-seri.

Jika berminat untuk mendapatkan produk yg boleh menghilangkan jeragat,  boleh hubungi Irni ye.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 ‚Äď> klik¬†SINI¬†untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

 

Cara Merawat Buasir Dengan Cepat Tanpa Rasa Sakit

Buasir terjadi apabila kelihatan seperti ketulan daging keluar di bahagian dubur dan ada yang keluar darah merah segar semasa membuang air besar. Hal ini boleh jadi mimpi ngeri bagi penghidap buasir.

Apakah Sebenarnya Buasir?

Buasir ni sebenarnya adalah disebabkan oleh salur vena yang membengkak pada bahagian rektum dan anus. Salur darah vena ini boleh pecah apabila anda membuang air besar menyebabkan keluar darah segar yang berwarna merah.

Terdapat 2 jenis buasir, iaitu buasir luaran dan buasir dalaman.

Buasir dalaman berada pada bahagian dalam rektum dan kita tak nampak dan tak rasa sakit sebab kat situ tak terdapat banyak saraf kesakitan. Cuma boleh berlaku pendarahan semasa membuang air besar.

Buasir luaran pula berada pada bahagian luar di bahagian anus. Jika buasir luaran, anda lebih mudah rasa sakit sebab terdapat banyak saraf kesakitan pada bahagian kulit ni.

Apa Penyebab Buasir?

1. Keturunan

2. Akibat daripada berat badan berlebihan, sama ada obesiti atau mengandung

3. Selalu sembelit

4. Boleh jadi akibat selalu angkat benda berat

Bagaimana Menangani Buasir?

1. Makan fiber Рmakan sayur,  buah-buahan,  kekacang

2. Minum air yang cukup dan boleh mengelakkan sembelit

3. Bersenam bantu melancarkan peredaran darah dan pergerakan usus

4. Terus ke tandas jika terasa ingin buang air besar

Supelemen Bagi Menghilangkan Buasir

Vivix boleh membantu mengilangkan buasir.

Vivix kaya dengan serat memudahkan anda membuang air besar tanpa sembelit.

Vivix juga antiradang yang membantu menyembuhkan radang pada buasir. Vivix bantu cepat sembuhkan luka buasir.

Vivix suplemen terbaik jika anda ingin sembuh dari buasir dengan cepat.

Pengalaman mereka yang makan vivix:

 

 

Jika anda ingin mengakhiri derita buasir dengan cepat,  boleh cuba Vivix ni ye.

Hubungi irni segera untuk mendapatkan Vivix.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 ‚Äď> klik¬†SINI¬†untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pengambilan Ubat Statin Boleh Menyebabkan Masalah Jantung?

Statin merupakan ubat untuk mengurangkan paras kolesterol dalam badan. Namun,  kesan dari pengambilan ubat statin ini untuk jangka masa lama boleh mendatangkan masalah pada jantung.

Di jantung,  terdapat banyak CoQ10. Jika paras CoQ menurun,  jantung akan menjadi semakin lemah. Namun,  ubat ini perlu diambil,  jika tidak diambil,  mendatangkan masalah lain pula. Bantu jantung kita dengan makanan!

Makanan yang kaya dengan CoQ 10 adalah seperti brokoli,  strawberi, daging. Badan kita memerlukan 100mg CoQ 10 setiap hari.

Anggaran jumlah makanan yang perlu diambil untuk mendapat CoQ10  yang cukup. Bagi memastikan badan mendapat bekalan CoQ 10 yang mencukupi, kita boleh mengambil suplemen yang mengandungi CoQ 10, iaitu CoQ Trol plus daripada Shaklee.

 

Dapatkan suplemen CoQ 10 anda hari ni jika anda adalah pengguna ubat statin bagi menyokong kesihatan jantung. Boleh terus hubungi Irni ye.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 ‚Äď> klik¬†SINI¬†untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

 

CoQ-Trol Untuk Badan Lebih Bertenaga

Hai,  Selamat tahun baru 2018. Sempena tahun baru ini,  Shaklee telah memperkenalkan satu produk, iaitu CoQ-Trol Plus. Sebenarnya sebelum ni Shaklee pernah keluarkan produk CoQ 10, dan kini Shaklee telah melancarkan CoQ 10 dengan formula yang lebih hebat, iaitu CoQ Trol-Plus.

Apakah Coenzyme 10?

CoQ10 adalah satu nutrien yang larut lemak, terdapat dalam hampir semua sel.

CoQ 10 bertanggungjawab untuk penghasilan tenaga di setiap sel. CoQ 10 ni memang ada dalam adan kita dan ia didapati dalam mitokondria (kilang tenaga untuk sel)

CoQ 10 bertindak sebagai palam pencucuh sel (spark plug) untuk memulakan proses penghasilan tenaga untuk menukarkan makanan kepada tenaga (ATP).

Kelebihan pengambilan CoQ10

1. badan kekal bertenaga

Pengambilan CoQ10 bantu tingkatkan tenaga dengan menghasilkan lebih banyak tenaga dalam sel. Hasilnya, badan akan lebih bertenaga. Ha, pengambilan CoQ 10 ni bukan je bantu badan kita lebih bertenaga, tapi jugak, bantu meningkatkan kekuatan  otot1 dan mempercepatkan pemulihan luka2 

Polifenol¬† membantu meningkatkan kuantiti mitokondria –> meningkatkan bilangan kilang buat tenaga

CoQ10 meningkatkan penghasilan tenaga dalam mitikondria –> meningkatkan bilangan pekerja kilang

Secara ironinya, jika bilangan kilang dan bilangan pekerja meningkat, pengeluaran akan menjadi lebih banyak. Pengeluaran tenaga akan meningkat dan badan akan menjadi lebih bertenaga.

2. Memperbaiki peredaran darah ke jantung dan jantung lebih sihat

CoQ10 bantu menguatkan otot jantung3. CoQ 10 banyak terdapat pada otot jantung. Apabila usia meningkat, kandungan CoQ10 dalam badan akan menurun. Jadi, dengan pengambilan supplemen CoQ Trol Plus, dapat membantu menguatkan lagi otot jantung.

Peredaran darah juga menjadi lancar dan  sihat. Pengambilan suplemen CoQ10 secara berterusan bantu mengurangkan risiko penyakit jantung4

Pengambilan ubat statin pula boleh menyebabkan pengurangan penghasilan CoQ10 sebanyak 40% dalam badan menyebabkan badan kurang bertenaga. Tahap tenaga yang semakin baik setelah pengambilan CoQ10  untuk mereka yang mengambil statin5

3. Kesihatan kesuburan

  • Meningkatkan pergerakan sperma. Semakin banyak CoQ10, semakin banyak mitokondria pusat jana tenaga dalam sel sperma dan sperma dapat bergerak dengan lebih pantas.
  • Meningkatkan kuantiti sperma. CoQ10 bertindak sebagai antioksida yang menghalang dari serangan radikal bebas dan bilangan sperma akan meningkat.
  • Memperbaiki kualiti ovum
  • Peluang tinggi untuk persenyawaan

4. Kulit berseri

  • Kulit lebih tegang dan kurang kedutan

  • Kulit lebih halus. CoQ10 banyak terdapat pada bahagian epidermis kulit. Jadi, kulit akan jadi lebih cantik jika cukup CoQ10.
  • Mengekalkan keanjalan kulit
  • Kulit kelihatan lebih muda dan sihat

5. Minda lebih tajam

CoQ10 juga bagus untuk orang tua kerana ia menjadikan:

  • Lebih fokus dan peka
  • Kurangkan risiko berkaitain dengan penuaan seperti Alzheimer dan Parkinson.
  • Tingkatkan daya ingatan
  • Tngkatkan keupayaan pembelajaran
Kenapa Kena Ambil Suplemen CoQ Trol Plus?

Tubuh kita boleh menghasilkan CoQ10, namun keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun dan berkurangan secara mendadak pada usia 40 tahun dan berterusan hingga 80 tahun.

Pemakanan kita pula tidak mempunyai nutrisi yang lengkap. Dalam sehari, kita perlu mengambil 100mg CoQ10.

Nak tak nak, memang kita perlu ambil suplemen untuk cukupkan keperluan harian.

Memang bagus sangat produk CoQ Trol Plus ni. Jom dapatkan produk ini untuk jantung sihat, badan bertenaga, minda sihat, kulit cantik dan untuk kesuburan. Untuk dapatkan produk ini, boleh hubungi Irni ye.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 ‚Äď> klik¬†SINI¬†untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Rujukan

1. Alexandra F., Simone O., Petra N., Thomas M., Matthias L., Gerald R., Frank D., Coenzyme Q Status as a Determinant of Muscular Strength in Two Independent Cohorts, https://doi.org/10.1371/journal.pone.0167124
2. Bang S.C.,Ho S.S.,Hee R.K., Tae W. P.,Tae D.K.,BongJ.C.,Chang J.K.,Sang S.S., Effect of coenzyme Q10 on cutaneous healing in skin-incised mice, Archives of PharmacalResearch June 2009, Volume 32, Issue 6, pp 907‚Äď913

3. Folkers-K. Langsjoen-P. Langsjoen-P-H. Therapy with coenzyme Q10 of patients in heart failure who are eligible or ineligible for a transplant. Biochem- Biophys-Res-Commun. 1992 Jan 15. 182(1). P 247-53.
4. Serebruan VI, Ordonez JV, Herzong WR, Rohde M, Mortensen SA, FOlkers K, Gurbel PA. Dietary coenzyme q10 supplementation alters platelet size and inhibits human vironectin (CD51/CD61) receptor expression. J Cardiovasc Pharmacol. 1997; 29(1):16-22.
5. Peter H. Langsjoen, M.D., F.A.c.c. The clinical use of HMG CoA-reductase inhibitors (statins) and the associated depletion of the essential co-factor coenzyme Qlo; a review of pertinent human and animal data.