Perlukah ambik multivitamin?

Menurut Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) ,  kita perlu ambik 5 hidangan sayur dan buah setiap hari. Sebaik nya,  kita perlu makan lebih banyak sayur dan buah untuk mendapatkan sumber vitamin.

Cuma kalau perasan,  buah yang dijual,  buah tu belum masak lagi dah dipetik. Ye la,  kalau dah masak kat pokok,  nanti nak jual,  mudah buruk pulak kan.

Lain la kalau kita kat kampung,  buah masak,  terus boleh makan. Kalau buah yang nak dijual ni mesti la kena ada masa yang cukup untuk dijual. Sebab dia nak kena dihantar ke tempat-tempat lain dan nak tunggu ada orang beli.

Tambah-tambah kalau buah import,  ambik masa berhari-hari untuk sampai kan. Sayur pulak,  kalau dulu ditanam atas tanah,  sekarang dah macam2 teknologi.  Tak de tanah pun sayur boleh hidup.

Adakah nutrien yang diserap dari baja sama dengan nutrien yang diserap dari tanah?

Walau apa pun,  kita tetap kena makan sayur dan buah tu,  cuma kita perlu ambik multivitamin untuk lengkapkan keperluan vitamin badan kita.

Multivitamin Terbaik

Multivitamin terbaik

 

Vitalea iron formula adalah multivitamin terbaik kerana dengan dengan zat yang diperlukan badan. Coating nya juga adalah jenis aqueos, jadi vitalea mudah larut dalam badan.

Vitalea membekalkan 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan kita.

Jika anda berminat untuk mendapatkan multivitamin terbaik ini,  boleh hubungi Irni ye.

Irni 0145157141

(Visited 7 times, 1 visits today)