Nak tau tak kenapa ada segelintir orang suruh ibu menyusu campur susu formula kat baby? Walhal ibu tak de masalah untuk susukan baby, tapi diorang suka bagi option supaya campurkan dengan susu formula?

Kalau kita tengok tv, kita boleh nampak ada je iklan tentang susu formula, ada zat tu, ada zat ni dan dalam iklan tu cakap bagus untuk perkembangan fizikal dan otak bayi.Bila iklan tu tiap-tiap hari dok ulang benda sama, sedar tak sedar, dia dah masuk minda separa sedar kita. Secara tak sedar, kita rasa susu formula tu berkhasiat untuk baby.

Ya, tanpa kita sedari, bahawa susu ibu adalah yang terbaik untuk baby. Sebab minda separa sedar kita dah terpengaruh dengan iklan kat tv tu.So, Irni rasa, dengan Irni menulis tentang kebaikan penyusuan susu ibu, dapat meningkatkan awareness kepada ibu-ibu tentang kepentingan susu ibu. Dan, susu ibu adalah susu terbaik.

Jom kita tengok perbandingan komposisi dalam susu ibu dan suus formula.

Jom kita tengok gambar kat atas. Semua yang ada dalam susu formula, semua ada dalam susu ibu. Dalam susu ibu siap ada extra lagi, ada enzim, faktor pembesaran, anti parasit, anti alergi, anti virus, hormon dan juga antibodi. Bayangkan, semua ni kita dapat bagi free je kat anak kita. Tak perlu nak spend duit banyak untuk beli susu formula yang kualitinya lebih rendah berbanding susu ibu.

Jika ibu ada pilihan, Irni mintak sangat supaya ibu-ibu usaha untuk susukan bayi sepenuhnya. Ya, Irni tahu, memang cabaran untuk susukan bayi sepenuhnya, terutama kepada ibu bekerja sebab ibu bekerja kena kumpul stok kan, tapi, kalau kita betul-betul faham tentang kepentingan suus ibu, kita akan usaha jugak untuk bagi yang terbaik kat baby kita ni.

Cabaran Penyusuan Susu Ibu

Antara cabaran yang sering diadu oleh ibu yang membuatkan mereka campur dengan susu formula adalah:

  • takut anak lapar
  • susu drop
  • badan mudah penat
  • rasa stress
  • fizikal berubah seperti payudara kendur, rambut mula gugur, gigi goyang

Akibat daripada cabaran inilah yang membuatkan ibu-ibu gagal. Bergaullah dengan ibu menyusu lain bagi membantu kita lebih kuat semangat. Jika anda berhadapan dengan cabaran tersebut, Irni sarankan supaya anda ambik suplemen menyusu supaya badan mendapat nutrisi yang cukup. Jangan dera badan kita bekerja keras tanpa bagi nutrisi yang cukup.

Suplemen menyusu bukan untuk tujuan milkbooster semata-mata, tapi juga untuk membantu badan kita lebih bertenaga dan kita dapat enjoy poses penyusuan ni.

Irni kenalkan, Set Menyusu Shaklee.

Dalam set menyusu Shaklee ada:

1. Vitalea with iron:

Sejenis multivitamin dilengkapi dengan zat besi. Vitalea ni bantu penghasilan sel darah merah bagi ibu dan bayi. Vitalea jugak membantu menyokong perkembangan otak dan tingkat laku bayi.

2. Vitamin c

Vitamin c bertindak sebagai antioksisa dan menyokong penghasilan sel imun badan. Ia juga meningkatkan keupayaan sistem imun ibu dan bayi untuk melawan penyakit.

3. B Complex

Mengandungi vitamin B yang lengkap. Vitamin B membantu meyokong koordinasi otak dan pergerakan bayi.

4. ESP (Energizing soy protein)

Kaya dengan protein. Protein yang cukup membantu dalam pertumbuhan dan perkembangan bayi. Ia juga bantu mengaktifkan sistem imun.

5. Ostematrix

Ostematrix ni adalah pil kalsium yang lengkap dengan vitamin D, magnesium dan beberapa mineral lain yang membantu penyerapan kalsium ke dalam badan.

Pengambilan sumber kalsium yang cukup menambah penyimpanan kalsium dalam tulang bagi mengelakkan masalah tulang rapuh. Ia juga membantu membina gigi dan tulang yang kuat bagi bayi.

6. Alfalfa Complex

Menyokong penghasilan susu ibu secara semulajadi.

7. Omega Guard

Menyokong perkembangan otak, mata dan sistem saraf bayi.

Ingat, apa yang kita makan, bayi kita pun akan dapat sama. Jadi, Irni sarankan ibu-ibu mendapat nutrisi yang cukup supaya anak kita pun dapat yang terbaik.

Cuba lah Set Menyusu Shaklee ni. Bukan saja kita dapat manfaat, baby pun dapat sama. Jika berminat untuk dapatkan Set Menyusu Shaklee ni, hubungi Irni k.

Irni 014 515 7141

 

 

 

 

(Visited 160 times, 1 visits today)