Apabila kulit kita mengalami jerawat, kulit akan menjadi luka. Kesan daripada luka itu lah yang akan meninggalkan parut pada muka. Jom tengok macam mana cara hilangkan parut jerawat.

Cara Hilangkan Parut Jerawat

Step 1: Bina kembali sel baru

Sel dihasilkan dari protein. Jadi, kita perlu dapatkan protein yang cukup dan berkualiti bagi hasilkan sel yang berkualiti untuk ganti sel-sel pada parut. Irni cadangkan anda ambik ESP iaitu, protein soya daripada sumber non gmo yang boleh bantu hasilkan sel kulit baru yang lebih cantik.

Harga satu canister ESP ni adalah: RM161.25

Step 2: Cerahkan parut jerawat

Selalunya, tempat parut tu akan jadi hitam. Jadi, kita ambik vitamin C untuk cerahkan kawasan tempat parut tu. Vitamin C ni dia akan bantu hasilkan kolagen semulajadi badan. Jadi, tempat parut tu akan diganti dengan jaringan kolagen yang sihat.

Irni sarankan anda ambik Vita C Shaklee ni sebab dia ada teknologi sustained release, iaitu dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan. Vitamin C ni dia jenis larut air, jadi tak de la membazir vitamin ni kalau tak dapat diserap ke dalam badan kan. Disebabkan vitamin C shaklee ni dilepaskan secara perlahan-lahan, jadi badan kita akan dapat semua kebaikan vitamin C tu.

Harga sebotol vitamin C ni adalah: RM 97.50

Step 3: Halang radikal bebas daripada memburukkan keadaan

Anda boleh ambik antioksidan untuk menghalang radikal bebas supaya tak kacau proses penyembuhan parut ni. Antioksidan yang kuat, anda boleh ambik Vivix. Dengan pengambilan Vivix, kita dapat menghalang radikal bebas dan bantu proses menghilangkan jeragat. Vivix juga kaya dengan antioksidan membuatkan kulit kita akan nampak lebih muda.

Harga sebotol Vivix ni adalah: RM 475

 

Jika anda berminat untuk menghilangkan parut jerawat dengan cepat dan selamat, boleh hubungi Irni k.

Irni 014 515 7141

Area cod: Kok Lanas, Jeli, Kota Bharu Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

(Visited 67 times, 1 visits today)