Panik bila tiba-tiba batuk keluar darah? Apa punca batuk berdarah ni?

Punca Batuk Berdarah

Batuk berdarah ada banyak punca. Antara punca yang boleh menyebabkan batuk berdarah adalah:
1. Bronkitis(jenis akut atau kronik)
2. Kanser paru-paru
3. Penggunaan ubat cair darah
4. Pneumonia
5. Pulmonary embolism
6. Jantung tersumbat
7. SLE
8. Trauma seperti kemalangan
9. Tibi
Jadi, jika berlaku batuk berdarah, anda harus cepat-cepat dapatkan pemeriksaan lanjut daripada doktor untuk megenalpasti masalah sebenar yang berlaku. Apabila dah tahu masalah sebenar, maka senanglah doktor nak tentukan rawatan yang sesuai.
Salah satu punca batuk berdarah adalah penyakit Tibi. Apakah sebenarnya penyakit Tibi tu?

Apakah Penyakit Tibi?

TB atau nama penuhnya Tuberculosis adalah berpunca daripada bakteria Mycobacterium Tuberculosis. Bakteria ni selalunya akan menyerang peparu dan boleh berjangkit dengan orang lain.
Dalam badan kita ni pun kadang-kadang memang dah ada kuman Tibi, tapi disebabkan sistem pertahanan badan kita kuat, kuman Tibi tu dilawan dan badan kita tak rasa sakit.

Tanda-Tanda Penyakit Tibi

1. Batuk yang berpanjangan selama 3 minggu atau lebih
2. Batuk berdarah
3. Sakit dada atau susah bernafas ketika bernafas dan batuk
4. Berat badan turun mendadak
5. Demam
6. Peluh berlebihan waktu malam
7. Rasa sejuk semacam badan
8. Hilang selera makan
Jadi, kalau anda ada tanda-tanda tersebut, sebaiknya, ada terus berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan pemeriksaan lanjut. Pemeriksaan awal mengelakkan anda daripada menyebarkan kuman TB kepada orang sekeliling. Tindakan pantas anda dapat bantu menyelamatkan nyawa orang lain juga.

Rawatan Untuk Pesakit Tibi

Bila doktor dah buat pemeriksaan dan anda disahkan mempunyai penyakit Tibi, selalunya doktor akan memberi ubat anti Tibi sebagai rawatan. Ubat ini selalunya perlu diambil selama 6-9 bulan. Jika doktor memberikan rawatan ubat anti Tibi tu, sangat penting untuk anda habiskan rawatan bersama doktor tu.
Disini saya serta kan pengalaman orang yang menggunakan Vivix sebagai makanan tambahan yang boleh menyokong pesakit Tibi. Namun, diingatkan, Vivix bukan lah ubat, tapi vitamin yang bantu baiki DNA sel yang rosak. Vivix juga memberi tenaga kepada sel.
Bagaimana Vivix boleh membantu pesakit Tibi?
1. Vivix membaiki ketahanan sel

Apabila kita makan, Vivix bantu kurangkan proses oksidasi dan meningkatkan metabolisma badan. Vivix jugak bantu sel kita lebih sihat dan kurang inflamasi atau radang.

2. Vivix bantu tingkatkan tenaga sel

Kajian menunjukkan dengan pengambilan Vivix, dapat meningkatkan bilangan mitokondria pada sel. Mitokondria ni adalah pusat jana tenaga bagi sel. Apabila pusat jana tenaga bagi sel bertambah, sel akan jadi lebih bertenaga. Bayangkan, setiap sel makin kuat, makin bertenaga, mesti lah badan kita pun akan rasa lebih bertenaga kan?

3. Vivix bantu pembaikian sel

Kandungan utama Vivix adalah resveratrol. Resveratrol bantu baiki DNA yang rosak. DNA yang sihat sangat penting sebab maklumat dalam DNA tu yang akan mengawal fungsi sel dalam badan kita. DNA yang sihat akan memberikan arahan yang tepat kepada sel dan sel badan kita akan dapat menjalankan fungsinya dengan baik.

4. Vivix bantu optimumkan prestasi sel

Pengambilan vivix terbukti membantu mengurangkan pembentukan AGE protein, yang mana AGE protein ni boleh meningkatkan kerosakan sel. Jadi, dengan pengambilan Vivix, kerosakan pada sel dapat dikurangkan.

Pesakit Tibi yang menjalani rawatan akan lebih bertenaga dan sihat. Jom tengok pengalaman pengguna Vivix.
Jika anda tercari-cari Vitamin yang sesuai untuk membantu pesakit TB, VIVIX adalah yang terbaik!

Berminat untuk dapatkan Vivix? Hubungi saya, Irni di talian 014 515 7141 atau emel irnisuhana@gmail.com

Jika anda ingin membuat pembelian sendiri menggunakan kad kredit/kad debit anda, anda boleh terus klik buy now kat bawah.

 

 

(Visited 2 times, 1 visits today)