Antara salah satu faktor penyebab jeragat adalah banyak terdedah kepada cahaya matahari. Pendedahan kepada cahaya matahari boleh menyebabkan kerosakan pada kulit dan menghasilkan pigmentasi secara bertompok pada kulit dan menjejaskan penampilan seseorang. Namun, bagi pekerja pejabat yang lebih banyak menghabiskan masa seharian di pejabat dan kurang terdedah kepada cahaya matahari, namun kenapa masih berisiko untuk naik jeragat?

Jom kita tengok kenapa pekerja pejabat pun boleh naik jeragat.

Punca Jeragat

1. Sinar UV dari lampu dan skrin komputer

Walaupun pekerja pejabat tidak terdedah kepada cahaya matahari, namun mereka terdedah kepada sinar uv yang berterusan daripada lampu dan sinar dari skrin komputer & handphone. Pendedahan sinar uv ini secara berterusan boleh menyebabkan berlakunya jeragat.

2. Tekanan perasaan di tempat kerja

Apabila berlaku tekanan perasaan, badan seseorang itu akan menghasilkan radikal bebas dalam badan. Radikal bebas boleh membuatkan kulit menjadi kusam dan naik jeragat.

3. Perubahan usia dan perubahan hormon badan

Apabila usia sudah menjangkau 30-an, sel-sel kulit lebih lambat bertukar dan boleh menyebabkan kulit kusam serta berjeragat. Apabila usia makin meningkat juga, hormon dalam badan akan mula berubah.

4. Keturunan

Memang ada orang yang berketurunan jenis kulit berjeragat.

 

Cara Hilangkan Jeragat

1. Pakai krim pelindung UV 

Krim pelindung UV bantu lindung kulit kita dari sinar UV yang boleh rosakkan kulit kita. Pendedahan secara berterusan sinar uv dari lampu dan komputer boleh rosakkan kulit. Irni cadangkan anda ambil Youth Age Defense Moiturizer SPF 50.

Kelebihan krim ini, dia ada sekali dengan pelembap yang boleh lembapkan kulit dan boleh elakkan kulit kering akibat lama terdedah kepada aircond. Penggunaan krim ini boleh bantu lembapkan kulit dan melindungi kulit daripada sinar uv. Krim spf ni dibuat dari 100% tumbuhan dan di uji oleh pakar dermatologi.

2. Makan vitamin antioksidan

Untuk menghilangkan jeragat, anda juga perlu mengambil antioksidan untuk meneutralkan radikal bebas dalam badan. 

Vivix mengandungi polifenol tumbuhan yang kaya dengan antioksidan dan sangat bagus untuk kesihatan diri & kulit.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk yang boleh hilangkan jeragat ini boleh hubungi Irni 014-515 7141 atau boleh terus klik buy now kat bawah.

 

(Visited 91 times, 1 visits today)