Vivix Panjangkan Telomere

Dulu, Irni tak pernah dengar pun perkataan telomere. Bila study pasal Vivix, baru tau, subhanallah, dekat DNA yang kecik tu, ade pulak telomere kat hujung dia.

Seingat masa belajar biology kat matriks dan masa belajar biochem kat ukm, takde pun belajar pasal telomere ni (eh, ke kite yg tak ingat? Haha)

Dulu, belajar, sekadar belajar pasal DNA strand, yg mana tiap2 hari berlaku proses replikasi, transkripsi dan translasi pada DNA. Proses ni berlaku tiap2 hari tau, jika ade kesalahan kat mana2, DNA baru akan ikut DNA yg salah tu.

Ok2 back to our topic, sebenar nye Irni nak share pasal telomere yg Irni belajar ni. Telomere ni, dia seakan cap yang melindungi sel dan DNA dari rosak. Telomere ni berada pada hujung strand DNA.

Macam tali kasut kita kan, hujung dia tu macam ade cap, ade plastik kan, ha lebih kurang macam tu la telomere. Dia ade d hujung untuk lindungi DNA dalam strand.

Tapi, bila kita makin tua, telomere ni akan jadi makin pendek. Serangan radikal bebas juga boleh buat telomere memendek. Bila telomere dah pendek dan tak dapat lindungu DNA, sel akan rosak dan mati.

Bila banyak sel mati sebelum waktunye, maka kita terdedah kepada berbagai jenis penyakit seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi penyakit kronik lain.

Jadi, penting kan, untuk kita jaga telomere kita ni. Kajian menunjukkan orang yg amal Vivix mempunyai telomere 11% lebih panjang dari orang yang tak makan Vivix.

Nak cari minuman kesihatan terbaik? Pilih Vivix ye 💓

 

Produk Untuk Menghilangkan Kedutan di Dahi

Kedut pada dahi boleh buat kita nampak tua. Kedut pada dahi boleh terjadi apabila kulit kehilangan elastin dan kurang kolagen.

Jadi,  bagaimana untuk menghilangkan kedut pada dahi ini?

Irni cadangkan supaya anda ambil produk yang boleh membuatkan kulit menjadi lebih elastin, iaitu Shaklee Collagen Powder.

Shaklee Collagen Powder membekalkan kolagen kepada kulit. Kajian klinikal menunjukkan pengambilan Shaklee Collagen Powder boleh menghilangkan kedutan pada kulit.

Produk yang ke 2, Irni cadangkan supaya ambil Vivix. Vivix produk antioksidan terbaik yang boleh membaiki kerosakan sel bermula dari DNA.

Sel yang rosak akan dibaiki dan kulit akan menjadi lebih tegang.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk yang boleh menghilangkan kedutan di dahi ini,  boleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Vitamin Untuk Bakal Pengantin

Buat bakal pengantin yang sedang membuat persiapan di hari bahagia, ambil masa sikit untuk baca entry ni. Kenapa korang patut makan vitamin sebelum kahwin?

👍 Bantu cantikkan kulit dan lebih mudah dimekap apabila kulit cantik

👍 Badan lebih sihat di hari majlis perkahwinan

👍 Badan lebih bertenaga

👍 Makan asid folik 3-6 bulan sebelum mengandung

Jadi, apa vitamin yg bakal pengantin kena makan?

1. B complex
2. Vita E
3. Vita C
4. Shaklee Collagen Powder

Jika ingin dapatkan vitamin untuk bakal pengantin ni,  boleh hubungi Irni ye.

Irni (sid 1085099)

014 515 7141

 

Produk Menaikkan Nafsu Wanita

Ada ketikanya wanita seperti tiada nafsu untuk melakukan hubungan seks dan berasa tidak terangsang. Menurut Mayo Clinic, masalah tiada nafsu ini boleh disebabkan oleh beberapa sebab.

Penyebab Tiada Nafsu

1. Masalah fizikal

  • Mempunyai masalah seksual seperti berasa sakit semasa hubungan seks dan tidak mencapai osgasme.
  • Mempunyai masalah kesihatan seperti arthritis,  kanser,  diabetes,  darah tinggi dan masalah saraf.
  • Penggunaan ubat-ubatan seperti antidepressant dan anti seizure.
  • Pembedahan pada payudara ataupun melibatkan wanita hilang keyakinan.
  • Keletihan juga boleh menyebabkan wanita hilang nafsu.

2. Perubahan hormon

  • Menopause – hormon estrogen semakin berkurang. Semasa proses menuju menopause,  wanita mula kurang perasaan untuk hubungan seks dan vagina mula kering.
  • Mengandung dan menyusu – perubahan hormon semasa mengandungbdan menyusu juga boleh menyebabkan wanita kurang bernafsu. Di tambah pula dengan keletihan menjaga bayi menyebabkan keadaan tersebut.

3. Masalah fisiologi

  • Masalah kesihatan mental seperti tertekan
  • Tekanan kerja dan masalah hidup
  • Rendah diri

4. Masalah dalam hubungan

  • Ada konflik antara suami isteri
  • Tidak berkomunikasi tentang masalah dalam hubungan seksual

Produk Menaikkan Nafsu Wanita

Anda boleh makan vitamin bagi membantu menaikkan nafsu wanita.

1. Alfalfa Complex

Alfalfa complex bertindak seperti jamu moden membantu menaikkan nafsu wanita.

2. GLA complex

Membantu mengawal hormon wanita dan mengelakkan vagina dari kering.

3. Vivix

Membantu memperbaiki sel dan membuatkan sel lebih muda. Vivix juga bantu badan lebih bertenaga.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk menaikkan nafsu wanita ini, boleh hubungi Irni ye.

Irni (sid 1085099)

014 515 7141

Miliki Kulit Idaman Dengan Set Gorgeous Shaklee @ Set Gojes Shaklee

Assalamualaikum wbt

Wanita semua nak cantik kan.. Tipu lah kalau ade yang tak suka nampak cantik kan..hehe,. Tambah-tambah kalau si dia puji, lagi la kembang kan 😉

Cantik memanglah subjektif. Tapi, bila ada kulit yang licin dan halus, kita pun akan rasa lebih yakin untuk berhadapan dengan orang kan. At least sedap mata mata memandang.

Set Gojes Shaklee terdiri daripada:

1. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP ni diperbuat daripada non gmo soy yang mampu memberikan tenaga berpanjangan kepada kita. ESP ni juga kaya dengan protein. Jadi, sel-sel baru yang tumbuh akan lebih berkualiti dan cantik kerana mendapat protein yang berkualiti dan mencukupi. Kulit akan menjadi lebih halus dan muka akan jadi lebih ceria sebab kita sentiasa bertenaga.

2. Vitalea

Vitalea ni adalah sejenis multivitamin. Sangat penting untuk kita mengambil Vitalea bagi mencukupkan keperluan nutrien badan. Apabila badan mendapat vitamin yang cukup, badan akan jadi lebih sihat. Sel kita yang baru tumbuh dah cantik setelah ambil ESP tu, ditambah pula dengan pemberian zat yang cukup kepada sel, kulit akan jadi lebih cantik. Disamping mendapat kulit yang cantik, badan juga akan jadi legih sihat dan susah dijangkiti penyakit.

3. Vitamin C

Vitamin C membantu penghasilan kolagen semulajadi badan. Kulit akan menjadi lebih cerah dan tegang. Vitamin C juga kaya dengan antioksidan. antioksidan ni dapat menyingkirkan radikal bebas dalam badan dan membuatkan kita lebih awet muda. Pengambilan vitamin C yang konsisten memang boleh mencantikkan kulit dan membuatkan kita kekal gojes 🙂

4. GLA Complex

Wanita dan hormon memang tak dapat dipisahkan. Bad mood masa nak datang bulan la, naik jerawat la dan macam2 lagi yang dikaitkan dengan hormon wanita. Sebab itu sangat penting untuk wanita ambil GLA bagi mengawal hormon dalam badan. Pengambilan GLA mampu mengawal hormon dalam badan.

badan menyebabkan jerawat hilang, kulit makin cantik dan tak de la asyik bad mood sepanjang masa kan. Muka yang ceria mesti lah akan nampak cantik kan 🙂

Sape yang nak gojes dan bertambah-tambah gojes tu, bolehlah hubungi Irni.

Irni (SID 1085099)

014 515 7141

Pengalaman Emak Yang Ada Penyakit Kencing Manis Makan Vivix

Mak Irni ade penyakit kencing manis dah lebih 10 tahun. Bila ada penyakit kencing manis ni,  badan mudah letih tak sama macam dulu dah.

Kami adik beradik belikan Vivix untuk mak seminggu sebelum abang Irni kawen. Mak pun makan Vivix. Lepas majlis kaweb abang,  mak kata badan still cergas. Kalau sebelum ni,  kalau ade kenduri anak,  jawabnye malam tu memang tidur awal la.

Berbeza lepas mak makan Vivix. Mak kata tak penat sangat rasa badan. Ye la kan,  bila makan Vivix,  kita upgrade sel sebab tapak jana tenaga sel bertambah. Bila tempat buat tenaga bertambah,  badan kita pun bertambah tenaga la kan.

Selain tu,  bila mak ambik Vivix,  doktor tak jadi nak rujuk mak kepada doktor pakar sakit buah pinggang. Selepas ambik Vivix,  result air kencing dah cantik, doktor cakap tak perlu rujuk mak.

Dan,  yang paling best, kemungkinan nanti mak dah tak perlu kena cucuk insulin dah. Dulu mak kena cucuk dos insulin dalam 20 lebih. Sekarang,  doktor suruh mak cucuk 6-8 je dos insulin tu.

Masa bulan puasa tahun lepas,  mak kena cucuk insulin 2x, bulan puasa tahun ni pulak,  doktor suruh cucuk 1x je masa bukak puasa.

Apa pun,  Irni happy sangat dengan effect positif. Mak cakap,  bila makan Vivix,  badan rasa bertenaga,  takde sembelit dan luka cepat sembuh.

Apa pun,  kita cuma mampu ikhtiar je kan. Di samping dapatkan rawatan dari doktor,  kita boleh ambik vitamin untuk bantu kita lebih sihat.

Jika anda berminat nak dapatkan Vivix ni,  boleh klik buy now kat bawah atau boleh hubungi Irni ye.

Irni (SID 1085099)

0145157141

11 Cara Mengawal Gula Dalam Darah

Paras gula dalam darah boleh meningkat apabila sel tidak dapat menyerap gula dengan baik. Bagaimana untuk membantu mengawal gula dalam darah?

1. Bersenam secara tetap

Bersenam secara tetap boleh membantu kita mengawal berat badan dan meningkatkan sensitivifi isulin pada sel

2. Kawal kuantiti karbohidrat yg diambik

Bila terlalu banyak karbohidrat yg diambil,  maka gula tidak dapat diserap sepenuhnya dengan baik.

3. Tingkatkan pengambilan fiber

4. Minum banyak air masak

5. Jaga portion makan

Mengamalkan gaya hidup sihat dengan mengamalkan suku suku separuh. Suku nasik,  suku lauk/protein, setengah pinggan adalah sayur.

6. Pilih makanan yang mempunyai indeks glisemik rendah

7. Elakkan daripada stress

8. Monitor jumlah gula dalam darah

9. Dapatkan tidur yang cukup

10. Makan makanan yang kaya dengan kromium dan magnesium

11. Dapatkan berat badan ideal

Jika anda mempunyai pre diabetes, anda boleh mengamalkan tips ini. Tapi,  jika anda mengalami masalah kencing manis,  dapatkan nasihat doktor ye.Sekian.

 

 

 

Produk Untuk Menyelesaikan Masalah Migrain

Apabila migrain menyerang,  sakit kepala datang menyucuk-nyucuk. Sakit kepala boleh jadi sebelah bahagian kepala atau di kedua-dua bahagian. Sakit migrain boleh terjadi selama beberapa jam malah boleh berlarutan sehingga ke beberapa hari.

Migrain terjadi dengan 4 tahap iaitu bermula dengan prodrome, aura,  sakit kepala dan post drome.

Prodrome

Sehari atau dua hari sebelum migrain, anda mungkin sudah mula mendapat simptom-simptom seperti:

  • Sembelit
  • Perubahan mood daripada tertekan kepada sangat gembira
  • Craving kepada makanan
  • Sengal pada leher
  • Rasa dahaga dan kerap kencing
  • Selalu menguap
Aura

Aura mungkin berlaku sebelum atau semasa migrain. Tapi,  kebanyakan orang mengalami migrain tanpa mengalami aura.

Simptom aura berkair dengan masalah sistem saraf. Semasa aura,  berlaku gangguan pada sistem penglihatan seperti nampak kilauan cahaya dan pandangan kelihatan zig zag dna beralun.

Aura juga boleh menyebabkan masalah pada otot menjadi lemah atau terasa seperti seseorang sedang menyentuh badan.

Serangan sakit kepala

Migrain selalunya berakhir dari 4-72 jam jika tanpa rawatan. Semasa migrain, seseorang itu mungkin mengalami:

  • Sakit kepala pada sebelah bahagian kepala atau kedua-dua belah bahagian
  • Sakit seperti dicucuk-cucuk
  • Menjadi sangat sensitif kepada cahaya,  bunyi dan kadang-kadang kepada sentuhan dan bau.
  • Rasa loya dan muntah-muntah
  • Pandangan kabur
  • Rasa macam nak pengsan
Post drome

Ini adalah fasa akhir migrain. Anda boleh mengalami:

  • Rasa keliru
  • Mood tak stabil
  • Pening kepala
  • Badan rasa lemah
  • Sensitif kepada cahaya dan bunyi

 Apakah penyebab migrain?

Menurut mayo clinic,  penyebab migrain masih belum dapat difahami,  tapi ianya selalu berkait dengan genetik dan persekitaran.

Migrain mungkin berlaku akibat daripada perubahan pada brainstem dan hubungannya dengan trigeminal nerve yang berkait dengan, major pathway untuk kesakitan.

Ketidakseimbangan pada bahan kimia otak termasuk serotonin yang membantu mengawal sakit pada sistem saraf.

Paras serotonin menurun semasa serangan migrain. Hal ini menyebabkan trigeminal nerve membebaskan bahan yang dipanggil neuropeptides yang dibawa ke bahagian meninges. Ini yang menyebabkan rasa sakit migrain tu.

Produk Untuk Menyelesaikan Masalah Migrain

B complex

Vitamin B2 dan B6 dalam B complex boleh membantu menghilangkan sakit kepala.

Ostematrix

Memperbaiki depresi, mood swing dan sakit kepala

Omega Guard

Asid lemak omega 3 dalam Omega Guard meningkatkan paras serotonin dan menghilangkan sakit kepala migrain

Vivix

Memperbaiki kerosakan DNA dan mengembalikan fungsi sel seperti sedia kala.Vivix juga membantu menghilangka rasa sakit.

Vivix antara produk yg wajib anda miliki.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk bagi menghilangkan masalah migrain ini, boleh hubungi Irni ye. Migrain memang menyakitkan dan perlu dirawat segera kerana boleh mengganggu aktiviti seharian.Hubungi Irni ye.

Irni 014 515 7141

3 Langkah Merawat Demam Denggi Menggunakan Vitamin

Tempoh hari semasa pelancaran Hari Antibiotik, Pegawai Farmasi menerangkan antibiotik hanya mampu melawan jangkitan bakteria.

Oh,  patut lah jika sesiapa terkena demam denggi,  doktor tidak memberikan antibiotik. Hal ini kerana demam denggi adalah disebabkan oleh virus,  bukan bakteria.

Jika pesakit terkena demam denggi,  selalunya doktor akan memastikan pesakit sentiasa dalam keadaan hidrasi,  bukan dehidrasi. Doktor akan galakkan pesakit minum banyak air.

3 Langkah Untuk Merawat Denggi

1. Pastikan badan sentiasa dalam keadaan hidrasi

Pastikan badan mendapat air yang cukup. Anda boleh juga mengambil air isotonik. Boleh ambil Performance Drink. Performance drink mengandungi eletrolit yang membantu keseimbangan air dalam badan.

Performance Drink juga sesuai diminum oleh pesakit demam denggi yang mempunyai kencing manis kerana tiada gula merbahaya dan tiada gas (bukan bikarbonat)

2. Kuatkan sistem imuniti badan bagi melawan virus

Kuatkan sistem imuniti badan dengan meningkatkan interferon semulajadi badan bagi menentang virus.

Ambil Nutriferon bagi meningkatkan interferon semulajadi badan. Sistem pertahanan badan lebih kuat dengan pengambilan Nutriferon.

3. Baiki sel yang rosak akibat serangan virus

Sel badan akan menjadi rosak akibat serangan virus denggi. Baiki kerosakan sel bermula dari DNA sel dengan formulasi resveratrol dalam Vivix.

Dapatkan segera Set Vitamin ini bagi membantu pesakit demam denggi cepat sembuh.

Klik buy now kat bawah atau boleh terus hubungi Irni.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Anak Sembelit Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek

Anak kecil berusia setahun ini sudah mula makan makanan pepejal dan masih minum susu. Namun, setiap kali ingin membuang air besar, anak kecil ini sering menangis. Pada mulanya ibu tidak perasan anaknya sembelit untuk membuang air besar, tetapi apabila Ibu perasan anak mengambil masa yang lama untuk membuang air besar, Ibu ini baru dapat mengetahui bahawa anaknya mengalami SEMBELIT!

Sehingga satu tahap, apabila anak kecil ini ingin membuang air besar, Bapa sudah bersiap sedia memakai plastik di tangan untuk membantu menarik ‘poo poo’ anak kesayangan.

Si Ibu juga sudah cuba memberikan makanan berserat seperti buah pisang dan buah betik. Selain itu, si Ibu memberikan anak kecil ini makanan yang mudah dihadam seperti bubur

Namun, masalah sembelit anak kesayangan masih berterusan.
Semakin sedih hati Ibu apabila anak kesayangan mulai tidak mahu makan kerana takut untuk membuang air besar. Berat badan anak mulai susut.
Lantas si Ibu membawa anak kesayangan untuk berjumpa dengan doktor. Doktor menasihatkan supaya cuba memberi ‘supplement’ kepada anak kecil ini. Sementara Ibu belum menjumpai supplement yang sesuai, ada satu ketika, anak kecil ini terpaksa di beri ubat bontot kerana dia susah sangat untuk membuang air besar. Ibu berasa sangat sedih dengan keadaan anak kecil kesayangan.

Ibu mula mencari info di internet mengenai supplement yang sesuai untuk anak. Ibu menjumpai info mengenai Mealshakes Shaklee dapat mengatasi masalah sembelit. Lantas, tanpa membuang masa, ibu membelikan Mealshakes untuk anak kesayangan. Hanya dalam masa 2 hari, ibu sangat gembira dengan perubahan anak kesayangan.

Anak kesayangan tidak lagi menangis ketika ingin membuang air besar dan mula meminta nasi untuk makan.Walhal, sebelum ini anak kesayangan selalu menolak untuk makan kerana trauma untuk membuang air besar. Badannya juga menjadi sangat kurus. Hidup anak kecil ini berubah apabila si Ibu membuat pilihan bijak dengan memilih Mealshakes.

Kebahagian dan senyuman anak adalah kebahagian setiap ibu.

Inilah dia perkongsian daripada Puan Fara Hana mengenai pengalaman anak kecilnya mempunyai sembelit teruk sehingga terpaksa dikorek (ngeri bunyinya kan? Jom ibu-ibu, kita buat pilihan bijak untuk anak kesayangan.
Di sini saya kongsikan video daripada Puan Fara Hana.

Untuk mendapatkan produk mealshakes bagi mengelakkan anak sembelit, boleh klik buy now kat bawah atau boleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian dengan saya.