Awas! Lihat Tanda Awal Kerosakan Saraf

Sistem saraf sangat penting untuk membolehkan badan kita berfungsi dengan baik. Sistem saraf mengawalatur keseluruhan sistem badan untuk bernafas, kawal setiap pergerakan otot dan boleh rasa kepanasan dan kesejukan. Tanda Anda Mengalami Masalah Saraf Tanda sebenarnya...

Produk Untuk Mengatasi Masalah Gastrik

Masalah gastrik pasti sangat menggangu. Lapisan dinding kulit yang terhakis perlu diberi pemakanan dan vitamin bagi membantu proses penyembuhan. Kebiasaannya sel dinding perut sentiasa diperbaharui setiap 3-4 hari, namun jika berlaku keradangan pada sel dinding perut,...

Tak Makan Ikut Waktu Punca Masalah Gastrik?

Gastrik ni adalah istilah yang digunakan bila seseorang mengalami sakit di bahagian pangkal perut (epigastric), berdekatan dengan injap sempadan yang menghubungkan perut dengan esofagus. Gastrik ni sebenarnya merujuk kepada perut. Kalau sakit pada bahagian pangkal...

Ulser Dalam Mulut: Punca & Cara Mengatasi

Memang sakit kalau ada ulser dalam mulut. Nak makan sakit, nak bercakap pun sakit kan. Jom kita tengok, apa punca yang boleh sebabkan ulser dalam mulut. Punca Ulser Dalam Mulut 1.Stress 2. Jangkitan virus 3. Perubahan hormon dalam badan 4. Penjagaan dalam mulut kurang...

Pelembap Muka Untuk Kulit Muka Kering

Untuk sesiapa yg ada masalah kulit kering, antara benda paling penting adalah pemakaian moisturizer atau pelembap muka. Duduk dalam aircond boleh buat muka kita jadi kering. Duduk kat luar jugak muka boleh jadi kering sebab cuaca panas. Nak tak nak, orang yg jenis...