Cara Turunkan Albumin Dalam Air Kencing Dengan Cepat

Albumin atau protein sepatutnya tak de dalam air kencing yang normal. Betul ke kalau ade albumin dalam air kencing tu tanda nye ada masalah pada buah pinggang?

Menurut WebMd,  buah pinggang yang sihat tidak akan membenarkan albumin melepasi penapis buah pinggang dengar kadar yang signifikan. Tapi,  jika penapis buah pinggang ada masalah,  maka mulalah,  benda yang tak sepatutnya berjaya lalu penapis tu. Darah dan protein akan menembusi penapis yang rosak dan keluar melalui air kencing.

Cara Turunkan Albumin Dalam Air Kencing

Albumin dalam air kencing ni perlu dirawat bergantung kepada penyakit. Kalau ada kencing manis,  darah tinggi tak terkawal,  doktor akan bantu stabilkan penyakit tersebut dulu.

1. Ubah pemakanan dengan mengamalkan pemakanan yang sihat

Kurangkan pengambilan protein supaya tidak membebankan buah pinggang untuk proses protein. Makan makanan rendah karbohidrat dan juga rendah lemak.

2. Berhenti merokok

Jika anda merokok,  hentikan tabiat merokok.

3. Jaga tekanan darah normal

Untuk mengekalkan tekanan darah normal,  elakkan makanan yang tinggi garam dan berlemak. Bersenam dan dapatkan berat badan ideal juga boleh bantu dapatkan tekanan darah normal.

4. Minum air dalam kuantiti yang cukup

Minum banyak air untuk mengelakkan dehidrasi

5. Kawal paras glukosa dalam darah

Kawal pengambilan gula,  amalkan gaya hidup sihat,  bersenam dan mempunyai berat badan ideal bagi membantu mendapatkan paras glukosa normal dalam darah.

Sambil tu,  dapatkan pemeriksaan doktor. Doktor akan memberi beberapa jenis ubatan untuk mengawal jumlah albumin yang keluar melalui air kencing.

Supplemen terbaik untuk mengurangkan masalah albumin dalam air kencing adalah dengan mengambil Vivix.

Kini tiada lagi protein dalam air kencing

 

Jika anda berminat untuk dapatkan suplemen ini,  boleh hubungi Irni ye.

Irni 0145157141

Rawatan Vertigo Yang Berkesan & Selamat

Vertigo adalah satu keadaan di mana seseorang itu mengalami keadaan pening yang amat sangat menyebabkan keadaan sekeliling rasa seperti berputar dan badan pun jadi tak stabil,  rasa macam nak jatuh je.

Apakah Yang Menyebabkan Vertigo?

Vertigo selalunya berlaku disebabkan oleh masalah yang berlaku pada telinga dalam. Antara penyebab utama berlakunya vertigo adalah:

1. BPPV: Nama sebenar dia adalah Benign Paroxysmal Positional Vertigo. BPPV berlaku apabila partikel kalsium termendap dalam bahagian telinga dalam.

Bahagian telinga dalam akan menghantar isyarat kepada otak untuk menjaga keseimbangan kepala dan badan ke arah graviti.

BPPV boleh berlaku tanpa sebab dan mungkin juga dikaitkan dengan umur.

2. Penyakit Meniere’s

Berlaku pengumpulan cecair pada bahagian telinga dalam dan menyebabkan berlaku perubahan tekanan dalam telinga.

Hal ini boleh menyebabkan berlaku vertigo dan dalam telinga terdengar bunyi (tinnitus) seterusnya boleh membawa kepada hilang pendengaran.

3. Vestibulae Neuritis

Berlaku radang pada bahagian telinga dalam akibat daripada

jangkitan kuman(kebiasaannya disebabkan oleh virus.)

Rawatan Vertigo

1. Rehabilitasi

2. Canalith repositioning maneuvers

3. Ubat-ubatan

4. Pembedahan

Selain dari itu,  anda juga boleh mengambil supplement Vivix. Vivix membantu kerosakan bermula dari DNA lagi.

Jika berminat untuk cuba Vivix, boleh hubungi irni ye.

Apakah Rawatan Talasemia Hanya Pemindahan Darah?

Penyakit talasemia ni adalah sejenis penyakit genetik yang diwarisi oleh ibu bapa yang mengalami talasemia atau pembawa talasemia.

Talasemia terjadi apabila badan kurang menghasilkan sel darah merah ataupun bilangan hemoglobin adalah rendah. Peranan sel darah merah dan hemoglobin adalah sangat besar dalam badan kita,  iaitu bertujuan untuk mengangkut oksigen ke seluruh badan.

Kurang hemoglobin bermakna kuranglah oksigen dapat diangkut ke seluruh badan. Padahal,  setiap sel dalam badan kita memerlukan oksigen yang cukup untuk menjalankan fungsi secara optimum.

Hemoglobin yang normal mempunyai 4 rangkaian protein, terdiri daripada:

  • 2 alpha globin
  • 2 beta globin

Untuk membentuk hemoglobin normal,  ia memerlukan 4 gene dari setiap rangkaian globin tersebut. Talasemia jenis alfa berlaku apabila satu atau dua gene hilang. Jika lebih daripada itu,  anemia sederhana atau teruk akan berlaku.

Beta talasemia pula berlaku satu atau dua globin protein berubah. Ujian talasemia dibuat dengah pengambilan darah.

Rawatan Talasemia

Rawatan talasemia bergantung kepada jenis dan tahap keseriusan talasemia. Rawatan standard untuk rawatan talasemia adalah:

1. Pemindahan darah

Pemindahan darah dilakukan Kepad orang yang mengalami talasemia sederhana dan teruk. Rawatan talasemia ini memberikan pesakit sel darah merah dan hemoglobin yang sihat.

Sel darah merah hanya boleh hidup selama 120 hari, jadi anda perlu mengulangi proses penggantian darah untuk membolehkan badan mendapat sel darah merah yang sihat.

2. Iron Chelation Therapy

Hemoglobin dalam sel darah merah adalah sejenis protein yang kaya degan zat besi. Pemindahan darah yang kerap boleh menyebabkan zat besi berkumpul dalam salur darah. Keadaan ini boleh merosakkan hati,  jantung dan beberapa bahagian lain.

Untuk mengelakkan berlakunya kerosakan ini,  doktor akan menggunakan iron chelation therapy untuk menyingkirkan zat besi. 2 jenis ubat digunakan dalam rawatan talasemia.

  • Deferoxamine
  • Deferasirox

3. Terapi asid folik

Rawatan talasemia menggunakan asid folik, komponen vitamin B untuk membantu pembentukan sel darah merah yang sihat.

Rawatan talasemia lain adalah pemindahan tulang sumsum.

Suplemen Untuk Pesakit Talasemia

1. B Complex with folic acid

B Complex Shaklee yang dibuat dari bahan semulajadi dan mudah diserap oleh badan. Membekalkan asid folik untuk pembentukan sel darah merah yang sihat.

2. Ostematrix

Ostematrix adalah pil kalsium Shaklee yang dilengkapi dengan vitamin D dan beberapa mineral lain. Ostematrix membantu mengurangkan risiko osteoporosis kepada pesakit talasemia.

3. Vivix

Suplemen yang tinggi dengan antioksidan yang menghalang oksidasi zat besi.

Vivix juga mempunyai kebolehan untuk membaiki kerosakan DNA dalam badan.

 

Untuk mendapatkan suplemen bagi pesaki talasemia boleh klik buy now kat bawah atau boleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian dengan saya

Apakah Tanda-Tanda Anda Menghidap Penyakit Paru-Paru Berair & Apakah Rawatannya?

Orang tua-tua kata, jangan mandi malam-malam, nanti jadi paru-paru berair..Betul ke?
Apa sebenarnya paru-paru berair ni? Paru-paru berair ni nama saintifik dia adalah pleural effusion. Sepatutnya di dalam peparu takde air, tapi, dalam kes ni terdapat air memenuhi ruang dalam peparu. Antara tanda-tanda orang yang ada masalah peparu berair ni adalah:

Tanda-Tanda Menghidap Penyakit Paru-Paru Berair

1. Rasa sesak nafas
2. Dada rasa sakit, rasa menyucuk-nyucuk terutama kalau tarik nafas
3. Susah nak bernafas kalau tidur sambil baring
4. Kaki sembap
5. Demam
6. Batuk
Selalunya doktor akan membuat siasatan lanjut untuk mengenalpasti penyakit sebenar. Doktor akan memeriksa:
1. X-ray dada
  • Kalau ada air pada peparu, akan kelihatana bintik-bintik putih pada ruang kosong dalam peparu. Jika tiada air di dalam peparu, ruang kosong tu hanya keihatan warna hitam je.

2.Ultrasound

  • Doktor akan meletakkan probe pada dada dan melihat kawasan mana yang ada air pada peparu tu dan dapat tengok melalui skrin.
3. CT Scan
  • Jika perlu, doktor akan membuat pemeriksaan CT Scan unuk melihat dengan lebih jelas. Hasil ujian CT Scan adalah lebih tepat berbanding dengan ujian x-ray.
Jadi, apa penyebab paru-paru berair ni? Betul ke mandi malam tu boleh menyebabkan masalah paru-paru berair?

Sebab Paru-Paru Berair

1.Berlaku kebocoran pada organ lain

  • Selalunya apabila berlaku masalah jantung tersumbat (jantung tak dapat pam darah ke seluruh badan dengan baik)
  • Boleh juga berlaku apabila ada masalah pada hati atau buah pinggang
2. Kanser peparu
3. Berlaku infeksi pada peparu seperti TB atau pneumonia
4. Berlaku masalah autoimun seperti lupus atau rheumathoid arthritis
5. pulmonary embolism iaitu terdapat arteri di dalam peparu yang tersumbat

Rawatan Untuk Pesakit Paru-Paru Berair

Jika doktor telah mengenalpasti anda  mempunyai masalah  paru=paru berair ni, doktor akan mula dengan merawat punca berlaku penyakit itu. Jika pesakit mempunyai masalah jantung tresumbat, doktor akan memberikan diuretik atau ubat supaya pesakit kencing.
Manakala, jika pesakit mempunyai masalah pneumonia, pesakit akan diberikan antibiotik terlebih dahulu. Tetapi, jika masalah anda serius dan tidak dapat dibantu dengan kaedah biasa, doktor akan cuba kaedah lain untuk membuang lebihan air dalam peparu tersebut

Pengalaman Pesakit Paru-Paru Berair Menggunakan Vivix

Lepas seminggu makan Vivix, dah ada perubahan masa naik tangga. Nak tarik nafas pun ok

Lepas 2 minggu makan Vivix, excited suami dan selera makan macam ok dah sikit. Muka suami pun ceria je sekarang :

Jika anda berminat untuk dapatkan vitamin bagi penyakit paru-paru berair, boleh klik buy now kat bawah atau hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian dengan saya.

Adakah Kanser Limfoma atau Kanser Kalenjar Boleh Sembuh

Sejak kebelakangan ini, Irni kerap terdengar mengenai penyakit kanser limfoma atau kanser kelenjar. Dan, irni bukak facebook, ada di antara rakan facebook Irni sendiri yang mengalami masalah kanser limfoma atau kanser kalenjar.

Jadi, Irni bukak webmd untuk lebih memahami tentang kanser ini. Kanser limfoma mula terjadi pada bahagian lymphocytes yang mana pusat imun sistem untuk melawan jangkitan kuman pada sel.

Sel ini terdiri daripada nod limfa, limpa, thymus, tulang sumsum dan beberapa bahagian pada badan. Apabila anda mendapat kanser limfoma, lymphocytes yang sepatutnya membantu badan menentang jangkitan kuman, kini telah berubah dan berkembang tanpa kawalan dan keluar ke tempat lain.

Kanser limfoma adalah lymphoma, iaitu kanser pada sistem limfatik. Sistem limfatik melibatkan jaringan nodul yang bersambung dengan vesel yang mengalirkan cecair dan bahan buangan dari badan.

Sistem limfatik juga melibatkan penghasilan sel darah putih yang membantu menghalang daripada jangkitan bakteria, fungus dan virus. Jika sistem limfatik sedang melawan serangan jangkitan kuman, nodul limfa dan tisu sekitar tempat jangkitan menjadi bengkak kerana tindak balas badan untuk melawan jangkitan.

Kanser limfoma pula berlaku apabila sel nodul limfa atau lymphocytes mula tak terkawal membahagi menghasilkan sel malignan yang mana tidak normal.

Terdapat dua jenis kanser limfoma

  • Non-Hodgkin
  • Hodgkin
Kanser Limfoma Non Hodgkin

Kanser limfoma non hodgkin diklasifikasi mengikut tempat asal sel (sel-b atau sel-t). Keanyakan orang menghidap kanser jenis ini.

Apakah yang menyebabkan Kanser Limfoma Non Hodgkin ini?

Sebenarnya tiada sebab khusus yang diketahui, tetapi ianya mungkin disebabkan oleh:

  • mewarisi keadaan kekurangan imuniti badan
  • Syndrom yang disebabkan genetik seperti Down Syndrome
  • Masalah imuniti
  • Penyakit celiac
  • Radang pada usus
  • Psoriasis
  • bakteria: Helicobacter pylori, erkait dengan gastrik dan ulser gastrik,borrelia burgdorferi, berkait dengan lyme disease
  • Virus seperti HIV
  • Akibat non random translocation kromosom dan susunan molekular
Kanser Limfoma Hodgkin

Kanser limfoma hodgkin selalunya berlaku pada 2 kumpulan umur, iaitu 15 hingga 35 tahun dan juga pada golongan berusia 50 tahun ke atas.

Apakah yang menyebabkan Kanser Limfoma Hodgkin ini?

Sebenarnya tiada sebab khusus yang diketahui, tetapi ianya mungkin disebabkan oleh:

  • Virus- serangan virus Epstein-barr boleh menyebabkan tumor limfoma
  • Sejarah keluarga – jika keluarga mempunyai kanser ini, anda juga mungkin berisiko
  • Persekitaran – mungkin semasa kecil, jarang keluar jumpa orang dan kurang terdedah kepada bakteri dan infeksi virus semasa kecil

Adakah Kanser Limfoma Boleh Sembuh?

Dapatkan rawatan doktor dan banyak kes pesakit dapat sembuh kembali. Doktor akan memilih rawatan terbaik untuk menghapuskan sel-sel kanser tersebut. Jadi, anda jangan risau ye. Kita sama-sama berdoa dan berusaha untuk melawan penyakit.

 

Dapatkan rawatan doktor dan anda boleh mendapatkan Vivix bagi membantu proses pemulihan. Jika anda ingin berikhtiar dalam bantu proses rawatan kanser, anda boleh cuba amil Vivix ni.

Terus klik buy now kat bawah atau huungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

 

Cara merawat bell palsy dengan berkesan

Pengalaman seorang kawan Irni yang tiba-tiba mengalami senget di muka. Cerita dia, pada seelah malam, dia dah mula rasa tak selesa pada muka. Rasa macam kebas-kebas sikit  gitu. Lidah pun rasa tak selesa, rasa macam kena air panas. bila rasa tak selesa, dia pun tidur. Keesokan harinya, dia keluar pegi kerja tapi masih tak perasan muka dah jadi senget.

Kemudian, kawan tempat kerja mula tegur dia, kenapa muka jadi nampak lain? Nampak macam senget?

Dia pun terus tengok cermin, bukan main tekejut sebab tengok muka dah senget.

Penyebab sebenar penyakit bell palsy ni tidak diketahui. bell palsy ni menyebabkan otot muka menjadi lemah menyebabkan otot normal menarik bahagian otot yang lemah menjadikan muka nampak senget.

Tanda-tanda bell palsy
  1. Otot pada sebelah bahagian muka menjadi lemah dan ada yang ototnya lumpuh  – prosesnya berlaku dalam masa beberapa jam atau beberapa hari
  2. Susah untuk membuat mimik muka seperti senyum dan mengelipkan mata
  3. Keluar air liur kerana sukar untuk menelan
  4. Rasa sakit pada bahagian rahang dan bahagian telinga sebelah yang kena
  5. Jadi lebih sensitif pada bunyi sebelah yang kena
  6. Sakit kepala
  7. Kurang deria rasa
Rawatan untuk bell palsy

1. Ubat-ubatan: doktor akan memberikan ubat-ubatan seperti steroid untuk mengurangkan radang yang berlaku

2. Terapi dengan ahli fisioterapi

Pengambilan vitamin juga digalakkan untuk mempercepatkan proses penyembuhan.

Pengambilan b complex yang mana baik untuk kesihatan saraf

Pengambilan Vivix juga digalakkan untuk mengurangkan radang dan memperbaiki semula sel yang rosak. Pengambilan vitamin ini boleh membantu proses merawat bell palsy.

Tidur lebih nyenyak apabila makan Vivix
bell palsy sembuh dengan pengambilan Vivix dan rajin berurut

Jika anda sedang tercari-cari cara merawat bell palsy dengan cepat, anda boleh cuba makan vitamin ni. boleh terus klik buy now kat bawah atau oleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

9 Tanda Kekurangan Vitamin B12 Yang Tak Boleh Anda Abaikan

Vitamin B12 merupakan nutrien sangat penting untuk fungsi badan kita.

Tanda Kekurangan Vitamin B12

1. Anemia

2. Mudah rasa tertekan

3. Badan rasa lemah

4. Badan rasa letih

5. Rasa kebas, atau rasa mencucuk pada tangan, kaki dan tapak kaki

6. Neuropathy

7. Kesukaran untuk berjalan dan mengimbangkan badan

8. Mudah berasa paranoid dan berhalusinasi

9. Lidah bengkak dan rasa seperti terbakar

Boleh tengok video kat bawah untuk tengok lebih lanjut tentang simptom kekurangan vitamin B12.

 

Bagaimana Untuk Mengatasi Kekurangan Vitamin B12?

Di sini disertakan bagaimana untuk merawat masalah kekurangan vitamin B12 ini.

1. Makan lebih banyak daging

Makan lebih banyak daging seperti daging kambing, ayam, hati ayam dan hati lembu. Namun, jangan berlebihan pulak ye.

2. Ambil probiotik yang berkualiti tinggi

Makan makanan yang tinggi probiotik seperti Kefir, sayur yang diperam seperti kimchi.

3. Kurangkan pengambilan makanan yang boleh menyebabkan radang

Kurangkan makanan seperti makanan proses, makanan bergoreng, marjerin, gula, dan makanan berperisa.

4. Ambil supplemen

Ambil supplement b12 bagi mencukupkan keperluan badan.

Anda boleh ambil supplement vitamin b complex shaklee yang lengkap untuk melengkapkan keperluan vitamin b.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin b ini oleh klik buy now kat bawah atau boleh terus hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Ubat Penyakit Parkinson Terbaik

Penyakit parkinson ni berlaku apabila tangan dan kaki mula terketar-ketar walaupun dalam keadaan relaks. Pergerakan juga menjadi perlahan dan sukar.

Penyakit parkinson ni berkait dengan sistem saraf, menyebabkan pergerakan bawah sedar seperti berkelip,  tersenyum,  menghayunkan tangan semasa berjalan turut terganggu.

Percakapan juga mula jadi mendatar. Apabila menulis,  semakin sukar dan tulisan menjadi kecil.

Orang yang mengalami penyakit parkinson ini mempunyai kesukaran untuk meneruskan kehidupan seperti biasa.

Komplikasi lain akibat penyakit parkinson adalah:

Komplikasi Penyakit Parkinson

1. Kesukaran untuk berfikir

Kesukaran berfikir dan dementia ni berlaku pada stage yang dah lewat.

2. Berlaku perubahan emosi dan mudah tertekan

3.Susah untuk menelan makanan

4. Masalah sukar untuk berjalan

5. Mudah berasa letih

6. Masalah seksual

Jadi,  apa ubat penyakit parkinson?

Ubat Penyakit Parkinson

Doktor akan memberikan rawatan dengan memerikan beberapa jenis ubat bagi membantu mengurangkan masalah terketar-ketar tu.

Anda juga boleh mengambil vitamin bagi membantu pesakit parkinson dengan memberikan nutrisi terbaik. Vivix pastinya pilihan terbaik bagi pesakit parkinson kerana keupayaan Vivix untuk membaiki DNA yang rosak.

Vivix juga membantu mengurangkan radang yang berlaku kepada sel. Vivix boleh buat sel jadi lebih sihat. Vivix menjaga sel-sel neuron daripada mati.

Anda perlu ambil Vivix untuk bantu proses pemulihan penyakit parkinson. Untuk mendapatkan ubat penyakit parkinson terbaik ini, anda boleh klik buy now kat bawah ni atau boleh terus hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian dengan saya.

Produk Untuk Menghilangkan Kedutan di Dahi

Kedut pada dahi boleh buat kita nampak tua. Kedut pada dahi boleh terjadi apabila kulit kehilangan elastin dan kurang kolagen.

Jadi,  bagaimana untuk menghilangkan kedut pada dahi ini?

Irni cadangkan supaya anda ambil produk yang boleh membuatkan kulit menjadi lebih elastin, iaitu Shaklee Collagen Powder.

Shaklee Collagen Powder membekalkan kolagen kepada kulit. Kajian klinikal menunjukkan pengambilan Shaklee Collagen Powder boleh menghilangkan kedutan pada kulit.

Produk yang ke 2, Irni cadangkan supaya ambil Vivix. Vivix produk antioksidan terbaik yang boleh membaiki kerosakan sel bermula dari DNA.

Sel yang rosak akan dibaiki dan kulit akan menjadi lebih tegang.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk yang boleh menghilangkan kedutan di dahi ini,  boleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Pengalaman Emak Yang Ada Penyakit Kencing Manis Makan Vivix

Mak Irni ade penyakit kencing manis dah lebih 10 tahun. Bila ada penyakit kencing manis ni,  badan mudah letih tak sama macam dulu dah.

Kami adik beradik belikan Vivix untuk mak seminggu sebelum abang Irni kawen. Mak pun makan Vivix. Lepas majlis kaweb abang,  mak kata badan still cergas. Kalau sebelum ni,  kalau ade kenduri anak,  jawabnye malam tu memang tidur awal la.

Berbeza lepas mak makan Vivix. Mak kata tak penat sangat rasa badan. Ye la kan,  bila makan Vivix,  kita upgrade sel sebab tapak jana tenaga sel bertambah. Bila tempat buat tenaga bertambah,  badan kita pun bertambah tenaga la kan.

Selain tu,  bila mak ambik Vivix,  doktor tak jadi nak rujuk mak kepada doktor pakar sakit buah pinggang. Selepas ambik Vivix,  result air kencing dah cantik, doktor cakap tak perlu rujuk mak.

Dan,  yang paling best, kemungkinan nanti mak dah tak perlu kena cucuk insulin dah. Dulu mak kena cucuk dos insulin dalam 20 lebih. Sekarang,  doktor suruh mak cucuk 6-8 je dos insulin tu.

Masa bulan puasa tahun lepas,  mak kena cucuk insulin 2x, bulan puasa tahun ni pulak,  doktor suruh cucuk 1x je masa bukak puasa.

Apa pun,  Irni happy sangat dengan effect positif. Mak cakap,  bila makan Vivix,  badan rasa bertenaga,  takde sembelit dan luka cepat sembuh.

Apa pun,  kita cuma mampu ikhtiar je kan. Di samping dapatkan rawatan dari doktor,  kita boleh ambik vitamin untuk bantu kita lebih sihat.

Jika anda berminat nak dapatkan Vivix ni,  boleh klik buy now kat bawah atau boleh hubungi Irni ye.

Irni (SID 1085099)

0145157141