Home » Kesihatan

Review CoQ Trol Plus

Hai selamat pagi. Hari ni awal kita bersiaran ye, sebab i miss my CoQ Trol. Taktau simpan dalam beg mana, dah tak jumpa. Nak unpack bag besar macam tak la kan 😂 Ada tak yg jenis skeptikal macam…

Read More »

5 Tips Turunkan Kolesterol Secara Semulajadi

Pemakanan sangat mempengaruhi tahap kesihatan kita. Makanan di Malaysia memang tidak dapat lari daripada kolesterol. Jadi, bagaimana nak turunkan kolesterol dalam darah? Di sini Irni nak kongsikan tips turunkan kolesterol. Jika anda serius nak turunkan kolesterol, boleh baca…

Read More »

Turunkan Kolesterol Dengan Set Kolesterol Shaklee

Pemakanan seharian kita banyak melibatkan makanan berkolesterol seperti makanan bergoreng, makanan berlemak dan bersantan. Kolesterol memang diperlukan untuk sistem badan, namun hanya kolestreol baik yang diperlukan. Makan makanan yang berkolesterol setiap hari membuatkan kolesterol termendap dalam salur darah….

Read More »

Penyakit Degenarasi Makular Akibat Penuaan

Makular ni adalah pusat penglihatan. Jika berlaku sebarang kerosakan pada bahagian makular,  pandangan akan terganggu. Masalah pada makular boleh berlaku akibat dari proses penuaan. Walaupun proses ini adalah normal mengikut usia,  namun apabila seseorang mempunyai masalah pada makula, …

Read More »

Vitamin Untuk Orang Alzheimer

Masalah alzheimer selalunya terjadi kepada orang tua,  di mana mereka mula jadi lupa kepada benda yang menjadi rutin harian. Kalau setakat lupa letak kunci kereta kat mana,  lupa nama orang yang jarang jumpa,  tu belum masuk kategori alzheimer…

Read More »

Vitamin Yang Bantu Lancarkan Haid

Ada orang yang mengalami perubahan hormon menyebabkan haid tidak datang. Ada juga haid yang datang, tapi tidak mempunyai sela masa tetap, atau tak regular. Perubahan hormon ini adakalanya boleh mengganggu kualiti hidup kerana jadi mudah marah, mudah terseinggung….

Read More »

Testimoni Ambil CoQ Trol Plus Badan Lebih Bertenaga

Rata-rata orang yang mengambil CoQ Trol Plus akan rasa lebih bertenaga. Kandungan Coenzyme Q10 (CoQ10) dan Resveratrol dalam CoQ Trol Plus ni yang membantu badan hasilkan lebih tenaga. Jom tengok,  apa feedback pengguna tentang CoQ Trol Plus ni:…

Read More »

Vitamin Untuk Bantu Badan Bertenaga & Elak Lesu Badan

Seharian penat bekerja, badan mula rasa letih. Balik rumah, bukan boleh terus tidur, pasti ada tanggungjawab lain yang perlu dilaksanakan tambah-tambah lagi kalau dah ada anak kan. Memang kita tahu, makan vitamin boleh buat badan lagi kuat, badan…

Read More »

Bahaya Kanser Kolon Akibat Simptom Yang Tidak Disedari

Apakah Kanser Kolon? Kolon ni adalah bahagian usus besar yang mana bahagian akhir pada bahagian pencernaan. Menurut laman web mayo clinic,  kebanyakan kes kanser kolon dimulai dengan adenomatous polyps yang bukan jenis kanser. Orang yg mempunyai polyps ini…

Read More »

Cara Suburkan Air Mani Lelaki Supaya Isteri Mudah Mengandung

Untuk mengandung,  sperma perlu berjumpa dengan ovum iaitu telur wanita. Ovum perlu disenyawa oleh sperma seterusnya menjadi zigot, kemudian menjadi embrio dan menjadi fetus. Saat yang ditunggu-tunggu akan tiba dan bakal lahirnya bayi, zuriat yang ditunggu. Jika anda…

Read More »