Produk Untuk Menyelesaikan Masalah Migrain

Apabila migrain menyerang,  sakit kepala datang menyucuk-nyucuk. Sakit kepala boleh jadi sebelah bahagian kepala atau di kedua-dua bahagian. Sakit migrain boleh terjadi selama beberapa jam malah boleh berlarutan sehingga ke beberapa hari.

Migrain terjadi dengan 4 tahap iaitu bermula dengan prodrome, aura,  sakit kepala dan post drome.

Prodrome

Sehari atau dua hari sebelum migrain, anda mungkin sudah mula mendapat simptom-simptom seperti:

  • Sembelit
  • Perubahan mood daripada tertekan kepada sangat gembira
  • Craving kepada makanan
  • Sengal pada leher
  • Rasa dahaga dan kerap kencing
  • Selalu menguap
Aura

Aura mungkin berlaku sebelum atau semasa migrain. Tapi,  kebanyakan orang mengalami migrain tanpa mengalami aura.

Simptom aura berkair dengan masalah sistem saraf. Semasa aura,  berlaku gangguan pada sistem penglihatan seperti nampak kilauan cahaya dan pandangan kelihatan zig zag dna beralun.

Aura juga boleh menyebabkan masalah pada otot menjadi lemah atau terasa seperti seseorang sedang menyentuh badan.

Serangan sakit kepala

Migrain selalunya berakhir dari 4-72 jam jika tanpa rawatan. Semasa migrain, seseorang itu mungkin mengalami:

  • Sakit kepala pada sebelah bahagian kepala atau kedua-dua belah bahagian
  • Sakit seperti dicucuk-cucuk
  • Menjadi sangat sensitif kepada cahaya,  bunyi dan kadang-kadang kepada sentuhan dan bau.
  • Rasa loya dan muntah-muntah
  • Pandangan kabur
  • Rasa macam nak pengsan
Post drome

Ini adalah fasa akhir migrain. Anda boleh mengalami:

  • Rasa keliru
  • Mood tak stabil
  • Pening kepala
  • Badan rasa lemah
  • Sensitif kepada cahaya dan bunyi

 Apakah penyebab migrain?

Menurut mayo clinic,  penyebab migrain masih belum dapat difahami,  tapi ianya selalu berkait dengan genetik dan persekitaran.

Migrain mungkin berlaku akibat daripada perubahan pada brainstem dan hubungannya dengan trigeminal nerve yang berkait dengan, major pathway untuk kesakitan.

Ketidakseimbangan pada bahan kimia otak termasuk serotonin yang membantu mengawal sakit pada sistem saraf.

Paras serotonin menurun semasa serangan migrain. Hal ini menyebabkan trigeminal nerve membebaskan bahan yang dipanggil neuropeptides yang dibawa ke bahagian meninges. Ini yang menyebabkan rasa sakit migrain tu.

Produk Untuk Menyelesaikan Masalah Migrain

B complex

Vitamin B2 dan B6 dalam B complex boleh membantu menghilangkan sakit kepala.

Ostematrix

Memperbaiki depresi, mood swing dan sakit kepala

Omega Guard

Asid lemak omega 3 dalam Omega Guard meningkatkan paras serotonin dan menghilangkan sakit kepala migrain

Vivix

Memperbaiki kerosakan DNA dan mengembalikan fungsi sel seperti sedia kala.Vivix juga membantu menghilangka rasa sakit.

Vivix antara produk yg wajib anda miliki.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk bagi menghilangkan masalah migrain ini, boleh hubungi Irni ye. Migrain memang menyakitkan dan perlu dirawat segera kerana boleh mengganggu aktiviti seharian.Hubungi Irni ye.

Irni 014 515 7141

Vitamin Hati Dan Jiwa Tenang

Biasalah kita sebagai manusia,  adakalanya ada masalah yang melanda, kadang-kadang jiwa kacau. Tambah-tambah time hormon tak stabil contohnya masa nak period ke,  lagi la jiwa kacau.

Jadi,  macam mana nak hilangkan jiwa kacau ni? Macam mana nak dapatkan hati dan jiwa yang tenang?

Happy Mind Happy Life

Kalau minda kita happy,  hidup kita pun akan happy kan. Jadi,  bagi makanan kepada minda kita physically and mentally.

Bagi makanan minda dengan makan makanan seimbang dengan bagi apa zat yang diperlukan –> fizikal

Baca quran,  berzikir –> mental/amalan rohani

Jadi,  untuk pastikan minda kita mendapatkan makanan fizikal yang cukup,  apa yang kita perlukan?

1.Vitamin B : vitamin B terutama asid folik menyokong pembentukan serotonin

2. Vitamin D: kekurangan vitamin D boleh menyebabkan depresi. Vitamin D boleh didapati dari cahaya matahari waktu pagi. Sebab tu kita rasa segar kalau kena matahari pagi yang redup.

3. Asid lemak omega 3: 18% berat otak kita terdiri dari asid lemak omega 3. Kekurangan omega 3 boleh menyebabkan kita kurang kawalan tekanan dan mood.

4. Asid amino: Kekurangan asid amino boleh menyebabkan seseorang mudah depresi,  sukar mengawal perasaan dan kurang bermotivasi.

Vitamin Untuk Hati & Jiwa Tenang

Ubat kegusaran hati dengan memberi nutrusi yang cukup kepada minda. Happy Mind,  Happy Life.

Boleh klik pada gambar untuk buat pembelian atau boleh terus hubungi Irni untuk dapatkan vitamin untuk hati & jiwa tenang.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

 

 

 

Bahayakah Protein Dalam Air Kencing?

Air kencing yang normal tidak mengandungi protein. Tetapi,  bagaimana pula kalau doktor mengesahkan bahawa ada protein dalam air kencing kita?

Bahayakah?

Protein dalam air kencing boleh jadi salah satu tanda anda mengalami masalah buah pinggang. Buah pinggang yang baik dan sihat tidak akan membenarkan protein untuk keluar dari penapis buah pinggang.

Tetapi,  jika berlaku kerosakan pada penapis buah pinggang,  protein boleh keluar dan menembusi penapis yang bocor itu.

Siapa yang berisiko mempunyai masalah protein dalam air kencing (proteinuria)?

✅ Orang yang mempunyai masalah kencing manis

✅ Orang yang mempunyai masalah darah tinggi

✅ Trauma

✅ Toksin

✅ Jangkitan kuman

✅ Masalah sistem imun

Lain-lain faktor yang menyebabkan masalah protein dalam air kencing adalah:

✅ Mempunyai berat badan obesiti

✅ Sejarah keluarga yang mempunyai masalah buah pinggang

✅ Umur lebih 65 tahun

✅ Pre eclamsia semasa mengandung

Jika anda mengalami masalah protein dalam air kencing,  pastikan anda berjumpa doktor mengikut tarikh temujanji dan ikut segala rawatan yang diberikan oleh doktor.

Keadaan boleh jadi lebih teruk jika anda tidak mendapatkan rawatan doktor. Anda boleh mengalami masalah kegagalan buah pinggang jika tidak mendapat rawatan awal.

Rawatan untuk masalah protein dalam air kencing

Rawatan untuk masalah protein dalam air kencing ni bergantung kepada punca kenapa berlaku kebocoran pada penapis air kencing tu.

Kalau masalah protein dalam air kencing tu tak teruk,  doktor akan biarkan je dan pantau kita.

Tetapi, jika masalah tu teruk,  doktor akan bagi kita ubat.  Menurut WebMd, ubat yang akan diberikan adalah:

1. ACE inhibitor (angiotensin-converting enzymes inhibitor)

2. Angiotensin Receptor Blocker (ARB’s)

Di samping mendapatkan rawatan dari doktor,  anda juga boleh mengambil suplemen bagi menguatkan badan dan mengelakkan perkara ini berulang kembali.

Anda boleh cuba ambil Vivix sebab Vivix boleh membaiki kerosakan DNA sel dan membaiki sistem badan yang rosak. Badan juga lebih bertenaga dengan pengambilan Vivix. Cara makan pun mudah, hanya sesudu teh sehari.

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen vitamin untuk masalah protein dalam air kencing boleh klik gambar kat bawah atau hubungi Irni terus.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

 

 

 

Adakah Wanita Perlu Ambil Suplemen Kalsium?

Pernah tengok tak,  orang yg nampak macam muda lagi,  tengok2 gigi dia dah patah. Oh,  rupanya dia pernah mengandung,  menyusu anak.

Ada jugak yang dah jadi bongkok. Kenapa ye?

Mungkin semasa kita mengandung dan menyusu, kita tidak mengambil kalsium yang cukup. Jadi,  kalsium dari tulang dan gigi akan diserap bagi menyokong perkembangan bayi kita.

Makanan Kaya Kalsium

Selain dari susu,  anda boleh dapatkan sumber kalsium daripada makanan lain juga.

Walaupun dalam makanan kita dah dapat sumber kalsium tu,  tapi kenapa ada wanita yang mengalami patah gigi awal dan alami osteoporosis?

Kalsium perlukan vitamin D dan magnesium yang boleh membantu penyerapan kalsium ke dalam badan.

Risiko Osteoporosis akibat kekurangan kalsium

Osteoporosis berlaku apabila ketumpatan tulang menurun. Banyak rongga-rongga pada tulang kita. Tulang yang banyak rongga mempunyai struktur yang tak kukuh dan mudah patah.

Sebenarnya,  ada sebab lain juga yang menyebabkan risiko osteoporosis. Namun,  kalsium yang cukup dapat membantu kita mendapat tulang yang sihat.

Pastikan ambil magnesium dan vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium dan badan kita mendapat manfaat kalsium tu.

Suplemen Kalsium Terbaik

Suplemen kalsium terbaik adalah mengandungi vitamin D dan magnesium yang membantu penyerapan kalsium ke dalam badan.

Ostematrix bukan sekadar kalsium. Dapatkan vitamin yang berkualiti.

Manfaat Ostematrix :

✅ Membekalkan kalsium yang cukup untuk tulang,  gigi dan sistem badan lain dengan penyerapan optimum

✅Bantu hilangkan lenguh

✅Bantu hilangkan sakit senggugut

✅ Bantu hilangkan sakit kepala dan migrain

✅ Bantu hilangkan sembelit,  pembuangan lancar

Ostematrix bukan sekadar kalsium. Jom dapatkan sumber kalsium yang berkualiti untuk tulang,  gigi dan sistem badan kita.

Hanya RM 71.85 sebotol termasuk postage.

Boleh terus klik buy now atau hubungi Irni.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Kandungan Bahan Dalam Vivix Shaklee

Orang zaman dulu2 memang terer guna sumber alam sekeliling utk buat penawar penyakit. Kalau kite zaman sekarang ni tak payah susah2 dah nak masuk hutan cari daun2.

Sainstis shaklee dah siap2 ektrak masuk botol. Tunggu kite makan je.

Vivix ni memang produk premium shaklee. Maklum la produk ni memang berkesan bantu sihatkan badan n utk penuaan yg sihat.

Dalam vivix ni ade muscadine grape. Muscadine grape ni bukan lah mcm anggur biase tu tapi saiz dia besar macam bola golf. Memang tak jumpe la kat malaysia ni kan.

Kenapa susah2 nak cari muscadine grape ni? Sebab muscadine grape ni sumber terbaik utk antioksida dan anti radang. Ia jugak ade 40x ganda lebih polifenol.

Polifenol ni bagus utk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, lambatkan penuaan, cegah kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

Dalam vivix jugak ade purple carrot. Dalam purple carrot ni adalah sumber vitamin A terbaik. Ia juga mengandungi anthocyanins yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Asid klogenik dalam nye pulak bantu utk kurangkan diabetes.

Selain dari tu, dalam vivix ni ade elderberry. Elderberry ni mengandungi vitamin c yg tinggi dan mampu meningkatkan imuniti badan. Selain dari tu ramuan dalam elderberry ni boleh mencegah kanser, menurunkan kolestrol, mengurangkan masalah diabetes dan meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

Akhir sekali, dalam vivix ni ade japanese knotweed. Ia mengandungi kadar resveratrol yang sangat tinggu. Resveratrol ni bantu untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Irni sangat2 syorkan vivix ni untuk orang yang mementingkan kesihatan, orang yang nak mengurangkan komplikasi penyakit seperti kencing manis, buah pinggang, jantung, strok dan lain-lain.

Vivix ni memang bukan ubat, tapi adalah supplement yg bantu kuatkan badan kita utk lawan penyakit tu.

Buat ape duit banyak kalau badan tak sihat kan. Jom, rewards diri sendiri. Bagi yang terbaik untuk anda dan tersayang <3

Jika berminat untuk dapatkan Vivix,  boleh hubungi Irni atau klik je buy now kat bawah ni.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Hadiah Terbaik Untuk Ibu Bapa with Amazing Golden Set Exclusive by Shaklee

Assalamualaikum wbt

Teringat kecik-kecik dulu kan, mak ayah jaga kita dengan begitu baik sekali. Kalau nak dihitung perngorbanan mereka, alamat nya memang tak terhitung kan. Pengorbanan yang sebenarnya tak mampu pun nak dibalas dengan wang ringgit.

Apa pun, bukan wang ringgit yang mereka harapkan, tapi perhatian daripada kita. Namun sebagai anak, kita wajib bagi duit kat mak ayah. Kalau mereka tak de duit, mereka takkan mintak pun dari kita. Jadi, tanggungjawab kita lah untuk bagi duit kepada mereka.

Pada usia emas mereka, mereka juga pasti inginkan kesihatan yang baik. Kesihatan yang baik untuk bebas bergerak ke sana ke mari. Boleh pergi masjid, boleh pergi belajar agama dan yang penting jugak, boleh bermain dengan cucu-cucu.

Nikmat kesihatan itu memang tak tergambar. Walau duit banyak, tapi kalau badan tak sihat pun tak de guna jugak kan.

Ha, inilah dia Amazing Golden Set Shaklee. Set ni memang khas untuk diberi kepada warga emas bagi mendapatkan penuaan yang sihat dan menghilangkan sakit-sakit badan.

Set ini terdiri daripada:

1. Vivix

Vivix ni memang product premium daripada shaklee dan menjadi kegemaran kepada ramai orang. Vivix terbukti berkesan untuk membaiki kerosakan sel dari peringkat DNA lagi. DNA yang rosak akan dibaiki dan menghasilkan sel yang lebih sihat. Vivix juga menggalakkan penuaan secara sihat.

Pengambilan Vivix membuatkan badan mak ayah lebih bertenaga dan sihat. Sakit badan dan lenguh2 pun boleh hilang. Kalau mak ayah ada penyakit kencing manis ke, darah tinggi ke, lagi la wajib ambik vivix ni. Vivix bantu badan jadi lebih kuat dan menentang penyakit tu. Wajib ambil Vivix!

2. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP ni sangat bagus diambil untuk memberi tenaga kepada mereka. Tambahan pula ada yang tak lalu makan kan, so bila ambil ESP, dapatlah jugak bagi tenaga untuk mereka. ESP ni bagus diambil kerana mempunyai indeks glisemiks rendah dan sangat sesuai diambil oleh pesakit kencing manis.

3. Vitalea

Vitalea ni adalah sejenis multivitamin. Vitalea mampu membekalkan segala nutrien yang diperlukan oleh badan. Apabila badan mak ayah dapat nutrien dan zat yang cukup, badan mereka akan jadi lebih kuat dan sihat. Di samping tu, bila badan cukup zat ni, mestilah lebih bertenaga kan 🙂

4. Omega Guard

Selalunya bila makin berusia, orang tua cenderung untuk ada darah tinggi sebab salur darah mereka makin kecik. Jadi, elok sangatlah bagi omega ini untuk cairkan darah bagi darah mengalir dengan baik. Omega ni jugak anti radang yang baik. Jaid, kalau mak ayah sakit lutut ke elok sangat lah bagi makan omega ni.

5. Ostematrix

Ostematrix ni kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin D. vitamin D tu membantu penyerapan kalsium dengan lebih optimum ke dalam badan. Penting sangat untuk mak ayah kita ni ambil ostematrix untuk elakkan tulang rapuh atau osteoporosis. Di samping itu, ostematrix juga bantu hilangkan lenguh-lenguh badan.

Yang best jugak, ostematrix ni boleh membantu proses nak membuang. Ada warga emas yang jadi sembelit bila nak membuang kan, jadi bila kita bagi ostematrix ni, insyaAllah proses pembuangan berlaku dengan lancar.

Jadi, jika anda tercari-cari hadiah terbaik ini, anda bolehlah hubungi Irni.

Ha, berita baik jugak, anda akan dapat kelebihan free membership bila ambil set ni tau. Tunggu apa lagi, hubungi Irni sekarang 🙂

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Cara Hilangkan Jeragat Dengan Cepat

Apabila usia sudah mencapai 30 an,  antara masalah yang mula dihadapi adalah kulit kusam dan juga jeragat. Masalah jeragat boleh jadi akibat daripada satu proses penuaan atau boleh jadi juga jika banyak terdedah kepada cahaya matahari.

Masalah jeragat lebih banyak terjadi kepada orang yang berkulit cerah. Masalah jeragat tidak mendatangkan mudarat, cuma pastinya mengundang ketidakselesaan terutama jika tidak ber make up.

Jadi bagaimana cara untuk mengilangkan jeragat dengan cepat?

Cara Menghilangkan Jeragat Dengan Cepat

Cara hilangkan jeragat, set jeragat shaklee, hilangkan jeragat dengan cepat, bintik hitam pada muka

Jika anda dah rimas dengan jeragat tu,  boleh cuba cara ini ye.

1. Baiki sel kulit yang rosak

Macam mana nak baiki sel kulit rosak?

Irni ingin perkenalkan satu produk kepada anda,  iaitu,  Vivix yang membantu baiki sel rosak. Vivix baiki sel bermula dengan mebaiki kerosakan DNA sel.

DNA yang rosak akan dibaiki. Radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel juga akan dihalang dari terus memburukkan keadaan jeragat.

Vivix bantu pulihkan sel jeragat dan elakkan kerosakan yang lebih teruk berlaku.

2. Stabilkan hormon dalam badan

Apabila hormon dalam badan stabil,  kulit akan jadi lebih sihat dan cantik.

Pengambilan asid gamma lenoleic membantu menstabilkan hormon dalam badan. Anda boleh ambil GLA complex untuk mendapat khasiat asid gamma lenoleic.

3. Cerahkan kulit jeragat dengan meningkatkan kolagen semulajadi badan

Cuba tengok kulit bayi,  cantik je kan. Kulit yang penuh dengan kolagen. Tapi,  bila kita makin tua,  penghasilan kolagen mula berkurang terutama bila sudah masuk umur 30an.

Jadi,  galakkan penghasilan kolagen semulajadi dengan mengambil Vita C. Vita C yang Irni ambil ni mempunyai teknologi sustained release,  dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan.

4. Elakkan dari sinar UV

Elakkan dari terkena cahaya matahari. Pengambilan vita E juga membantu meneutralkan kesan sunburn tu. Boleh buat masker vitamin E juga untuk mempercepatkan proses hilangkan jeragat dengan cepat.

Jika anda berminat dengan cara bagaimana hilangkan jeragat dengan cepat,  boleh cuba produk ni ye.

Kalau nak order, klik je buy now kat bawah,  atau boleh hubungi Irni terus ye.

 

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Cara Menghilangkan Gastrik Dengan Vitamin

Ada orang yang sakit berguling-guling bila kena serangan gastrik. Bila lambat makan,  salah makan ke,  gastrik mula menyerang.

Perkongsian dari seorang kawan yang ade gastrik:

Dah 10 tahun saya ada gastrik. Dan, ada satu hari tu, gastrik datang menyerang. YaAllah, sakit sangat menahan sakit. Rasa badan ni dah macam udang, merengkok kesakitan 😣

Selalunya, saya ambik ubat gastrik, 5 hari baru hilang gastrik saya tu. Punya lah teruk penderitaan gastrik saya ni.

-Puan X-

Adakah anda pun sama macam kawan Irni ni? Bila sakit gastrik, makan ubat,  dan nanti lain kali,  gastrik tu menyerang lagi. Seolah-olah tak berakhir masalah ni.

Jom tengok,  apa vitamin yang boleh mambantu menghilangkan gastrik.

Cara Menghilangkan Gastrik Dengan Vitamin

Untuk menghilangkan gastrik, anda boleh ambik:

Energizing Soy Protein (ESP) :

ESP bersifat alkali dan meneutralkan asid dalam perut. ESP juga membekalkan protein dan asid amino yang boleh membantu membina dan mebaiki sel dinding perut yang terhakis akibat rembesan asid yang berlebihan.

B Complex:

B Complex membantu menukarkan makanan kepada tenaga. B Complex juga bagus untuk kesihatan saraf dan mengurangkan rasa sakit.

Ostematrix:

Mengandungi magnesium yang membantu mengelakkan pedih ulu hati pada pesakit gastrik.

Peppermint Ginger Plus:

Buang angin dalam badan dan beri keselesaan pada perut.

Jom tengok perkongsian akak ni yang dah sembuh dari gastrik setelah 10 tahun gastrik.

Jika anda berminat untuk menghilangkan masalah gastrik anda dengan cara selamat menggunakan vitamin,  boleh hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

Kesan Pengambilan Suplemen: Bawa Manfaat atau Mudarat?

Ada orang ambil suplemen untuk cantik,  untuk kurus dan ada juga untuk jaga kesihatan. Apa pun tujuan anda,  adakah anda tahu kesan pengambilan suplemen untuk jangka masa panjang?

Adakah benar-benar selamat?

Di sini,  saya ingin kongsikan satu kajian yang dijalankan oleh seorang penyelidik dari universiti ternama dunia,  iaitu Dr Gladys Block dari University of California,  Berkeley yang diterbitkan pada tahun 2007.

Kaedah kajian

Kajian dibuat secara cross sectional study. Seramai 1000 orang subjek diambil dan dibahagi kepada 3 kumpulan.

Kumpulan pertama– orang yang tidak mengambil apa2 suplemen.

Kumpulan kedua– orang yang mengambil satu jenis suplemen

Kumpulan ke3 – orang yang mengambil lebih dari satu jenis suplemen dan subjek bagi kumpulan ke 3 ini diambil dari pengguna vitamin shaklee.

Subjek kumpulan ke 2 dan ke3 telah mengambil vitamin selama 20 tahun.

Ujian survey telah dijalankan dan juga ujian darah telah dibuat bagi menentukan tahap kesihatan setiap subjek.

Kesan Pengambilan Suplemen : Selamatkah?

Saya percaya,  anda juga adalah pengamal suplemen. Jom tengok apa keputusan kajian ini setelah subjek 20 tahun makan vitamin.

Jika dilihat pada keputusan kajian yang dijalankan, terbukti subjek yang mengambil multiple supplement user lebih sihat berbanding single supplement user, iaitu vitamin brand lain dan juga lebih sihat berbanding orang yang tidak mengambil vitamin.

Jadi, berhati-hati dalam pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin yang selamat boleh memberi manfaat, tetapi jika mengambil vitamin yang tiada kajian jangka masa panjang, hati-hati ye supaya tidak membawa mudarat.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee melalui saya