Ubat Sakit Jantung Terbaik

Jantung adalah antara organ terpenting dalam badan kita. Jantung berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh badan. Dalam darah tersebut pula mengandungi oksigen untuk dibawa ke seluruh badan.

Jantung yang sihat sangat penting untuk pastikan darah dapat dipam dengan baik dan darah dapat sampai ke semua tempat dan bekalkan oksigen dengan cukup.

Tapi,  bagaimana pula jika berlaku masalah pada jantung? Apa berlaku pada badan kita? Kenapa berlaku masalah pada jantung?

Mengikut statistik yang dijalankna oleh Jabatan Perangkaan,  statistik kematian di Malaysia bermula 2005 higgan 2014, 13.5% kematian adalah disebabkan penyakit jantung. Lelaki lebih ramai dari wanita yang terkena penyakit jantung ini.

Bagaimana Penyakit Jantung Berlaku?

Masalah pada jantung berlaku akibat daripada otot pada jantung gagal mengepam darah dengan baik. Keadaan seperti arteri menjadi sempit atau tekanan darah tinggi boleh menyebabkan jantung menjadi lemah dan tak dapat mengepam dengan baik.

Kenapa salur darah boleh menjadi sempit?

Salur darah yang sihat membenarkan darah berjalan lancar. Namun,  jika berlaku pemendapan seperti kolesterol pada salur darah,  boleh menyebabkan salur darah menjadi sempit dan darah tidak dapat mengalir dengan baik.

Cuba bandingkan,  longkang yang bersih dengan longkang yang tersumbat, yang mana dapat mengalirkan air dengan baik? Pastinya longkang yang bersih kan.  Longkang yang sempit akan menyebabkan air tidak dapat mengalir dengan baik dan tekanan akan menjadi lebih tinggi.

Begitu jugalah dengan salur darah kita. Salur darah yang tersumbat akan membawa kepada kegagalan jantung kerana gagal membawa oksigen dengan baik dan membuatkan jantung terpaksa bekerja lebih kuat supaya darah dapat melalui jalan yang sempit itu.

Tekanan tinggi yang tidak dirawat juga boleh menyebabkan penyakit jantung kerana jantung terpaksa bekerja lebih kuat.

Ubat Sakit Jantung Terbaik

Jika anda sedang mencari ubat sakit jantung terbaik,  sebenarnya,  ubat hospital adalah yang terbaik. Jangan gadaikan nyawa untuk cuba-cuba macam-macam alternatif yang belum tentu berkesan. Pastikan anda mendapatkan rawatan doktor dan makan segala ubat yang doktor bagi.

Jika dibiarkan penyakit jantung itu,  boleh membawa maut jika ia berhenti berfungsi.

Di samping mendapatkan rawatan doktor,  anda juga perlu menjaga pemakanan yang sihat dan amalkan senaman yang sesuai untuk pesakit jantung.

Makanan yang bagus untuk pesakit jantung:

1. Salmon

Ikan salmon kaya dengan asid lemak omega 3. Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 membantu mengurangkan risiko aryhtmia (degupan jantung yang tidak sekata) dan arterosclerosis (berlaku penyumbatan plak pada dinding arteri). American Heart Association pun mencadangkan supaya maengambil hidangan asid lemak omega 3 ini untuk kesihatan jantung.

2. Oat

Oat tinggi dengan fiber yang boleh merendahkan kolesterol. Tapi,  elakkan oat jenis segera kerana mengandungi banyak gula.

3. Bluberi

Sebenarnya bukan bluberi je,  tapi strawberi dan buah lain yang ‘beri’  tu bagus untyk kesihatan jantung. Anthocyanins, flavonoids bagus untuk turunkan tekanan darah dan bantu kembangkan salur darah.

4. Buah-buahan sitrus

Orang yang makan buah-buahan sitrus lebih rendah risiko untuk mendapat ischemic stroke yang disebabkan oleh darah beku.

5. Soya

Soya tidak mengandungi lemak dan koleaterol jahat. Soya mengandungi lemak poli tak tepu yang bagus untuk kesihatan, fiber, vitamin dan juga mineral. Soya boleh mengurangkan LDL atau kolesterol jahat.

6. Kekacang

Kekacang seperti walnut,  pistachio,  mengandungi vitamin E yang boleh menurunkan parasa kolesterol. Kekacang seperti walnut kaya dengan asid lemak omega 3.

7. Minyak zaitun asli

Minyak zaitun boleh mengurangkan kolesterol dalam badan.

8. Wain merah

Wain merah boleh mengurangkan risiko penyakit jantung kerana ia mengandungi resveratrol dan polifenol yang bagus untuk kesihatan. Tapi, kita orang Islam tak boleh minum wain sebab ia kategori alkohol. Klik SINI untuk minuman yang kaya dengan polifenol dan resveratrol tanpa alkohol.

9. Teh hijau

Teh hijau kaya dengan antioksidan dan boleh mengurangkan risiko penyakit jantung.

10. Brikoli,  bayam dan kale

Sayuran hijau bagus untuk jantung. Ia kaya dengan carotenoid,  iaitu antioksidan yang boleh menghalang radikal bebas.

11. Avokado

Avokado mengandungi lemak baik,  kaya dengan lemak mono tidak tepu yang boleh merendahkan risiko penyakit jantung. Avokado juga kaya dengan antioksidan.

Suplemen Yang Kaya Dengan Antioksidan & Baik Untuk Jantung

VIVIX SHAKLEE bagus untuk kesihatan jantung. Minuman botani yang kaya polifenol,  resveratrol dan antioksidan.

✅ Kurangkan inflamasi pada salur darah.

✅ Salur darah yang sihat.

✅ Membantu tekanan darah yang normal

✅ Mengekalkan paras platelet yang normal

 

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen yang bagus untuk kesihatan jantung ini, anda boleh terus klik buy now kat bawah atau hubungi Irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Produk yang Baik Untuk Jantung

Sejak kebelakangan ini, banyak kes mengejut yang kita dengar. Asalnya sihat, tak pernah masuk hospital, tak pernah ada penyakit apa-apa, tiba-tiba kita dengar dia meninggal pulak..nauzubillah..

Siapa yang berisiko mendapat penyakit jantung mati mengejut ni?

1. Orang yang mempunyai tekanan darah tinggi

Tekanan darah tinggi ni selalunya tidak mempunyai simptom pada peringkat awal. Jadi, dapatkan pemeriksaan berkala di klinik, atau pun beli mesin tekanan darah sendiri di rumah supaya kita sentiasa dapat memeriksa tekanan darah kita.

2. Orang yang mempunyai kolesterol dalam darah yang tinggi

Kolesterol tinggi boleh menjadi punca serangan jantung kerana kolesterol tu termendap pada salur darah. Makin banyak kolesterol termendap, makin sempit salur darah kita. Apabila salur darah makin sempit, darah susah nak mengalir membawa bekalan oksigen.

3. Orang yang merokok

Orang yang merokok mempunyai lebih risiko untuk mendapat serangan jantung mati mengejut.

Saksikan video di bawah, bagaimana En. Uzir berhenti merokok dengan mudah untuk selama-lamanya.

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

4. Orang yang mempunyai penyakit kencing manis

Gula berlebihan dalam darah juga meningkatkan anda untuk mendapat serangan penyakit jantung.

5. Orang yang tak jaga makan

Orang yang banyak makan kat luar, banyak makan masin, banyak makan fast food, lebih terdedah kepada penyakit jantung. Kalau kita masak sendiri kat rumah, kita boleh kawal jumlah garam masakan.

Kita juga perlu makan banyak sayur dan buah.

6. Orang yang tidak aktif dari segi fizikal

Bersenam 2 jam 30 minit seminggu untuk bantu lancarkan peredaran darah.

7. Orang yang terlampau gemuk atau obesiti

Hati-hati ye untuk orang yang jenis kategori badan comel ni. Banyak lemak dalam badan juga meningkatkan risiko kita terkena serangan jantung.

Jadi, apa produk vitamin yang bagus untuk jantung?

Vitamin untuk kesihatan jantung

1. Vivix

Vivix membantu membaik pulih kerosakan yang berlaku pada DNA. Salur darah yang rosak akibat pemendapan kolesterol dibaiki semula. Vivix juga membantu meningkatkan tenaga pada sel jantung kerana Vivix membantu meningkatkan bilangan mitokondria, iaitu pusat jana tenaga bagi sel.

2. Omega Guard

Omega guard membantu meningkatkan kolesterol baik HDL. Omega guard juga membantu meningkatkan kadar metabolisme badan dan membantu pembakaran lemak berlebihan dalam badan.

3. Phytocol st

Phytocol menghalang penyerapan kolesterol yang dimakan ke dalam salur darah. Kolesterol akan terus disingkirkan. Phyocol juga membantu mengurangkan kolesterol jahat LDL.

Jika anda sedang tercari-cari produk yang bagus untuk kesihatan jantung, anda boleh cuba Set Jantung Sihat Shaklee ni ye. Untuk mendapatkan vitamin ini, anda boleh hubungi Irni, atau klik je Buy Now kat bawah.

Love,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia