Vivix Panjangkan Telomere

Dulu, Irni tak pernah dengar pun perkataan telomere. Bila study pasal Vivix, baru tau, subhanallah, dekat DNA yang kecik tu, ade pulak telomere kat hujung dia.

Seingat masa belajar biology kat matriks dan masa belajar biochem kat ukm, takde pun belajar pasal telomere ni (eh, ke kite yg tak ingat? Haha)

Dulu, belajar, sekadar belajar pasal DNA strand, yg mana tiap2 hari berlaku proses replikasi, transkripsi dan translasi pada DNA. Proses ni berlaku tiap2 hari tau, jika ade kesalahan kat mana2, DNA baru akan ikut DNA yg salah tu.

Ok2 back to our topic, sebenar nye Irni nak share pasal telomere yg Irni belajar ni. Telomere ni, dia seakan cap yang melindungi sel dan DNA dari rosak. Telomere ni berada pada hujung strand DNA.

Macam tali kasut kita kan, hujung dia tu macam ade cap, ade plastik kan, ha lebih kurang macam tu la telomere. Dia ade d hujung untuk lindungi DNA dalam strand.

Tapi, bila kita makin tua, telomere ni akan jadi makin pendek. Serangan radikal bebas juga boleh buat telomere memendek. Bila telomere dah pendek dan tak dapat lindungu DNA, sel akan rosak dan mati.

Bila banyak sel mati sebelum waktunye, maka kita terdedah kepada berbagai jenis penyakit seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi penyakit kronik lain.

Jadi, penting kan, untuk kita jaga telomere kita ni. Kajian menunjukkan orang yg amal Vivix mempunyai telomere 11% lebih panjang dari orang yang tak makan Vivix.

Nak cari minuman kesihatan terbaik? Pilih Vivix ye 💓

 

Bahayakah Protein Dalam Air Kencing?

Air kencing yang normal tidak mengandungi protein. Tetapi,  bagaimana pula kalau doktor mengesahkan bahawa ada protein dalam air kencing kita?

Bahayakah?

Protein dalam air kencing boleh jadi salah satu tanda anda mengalami masalah buah pinggang. Buah pinggang yang baik dan sihat tidak akan membenarkan protein untuk keluar dari penapis buah pinggang.

Tetapi,  jika berlaku kerosakan pada penapis buah pinggang,  protein boleh keluar dan menembusi penapis yang bocor itu.

Siapa yang berisiko mempunyai masalah protein dalam air kencing (proteinuria)?

✅ Orang yang mempunyai masalah kencing manis

✅ Orang yang mempunyai masalah darah tinggi

✅ Trauma

✅ Toksin

✅ Jangkitan kuman

✅ Masalah sistem imun

Lain-lain faktor yang menyebabkan masalah protein dalam air kencing adalah:

✅ Mempunyai berat badan obesiti

✅ Sejarah keluarga yang mempunyai masalah buah pinggang

✅ Umur lebih 65 tahun

✅ Pre eclamsia semasa mengandung

Jika anda mengalami masalah protein dalam air kencing,  pastikan anda berjumpa doktor mengikut tarikh temujanji dan ikut segala rawatan yang diberikan oleh doktor.

Keadaan boleh jadi lebih teruk jika anda tidak mendapatkan rawatan doktor. Anda boleh mengalami masalah kegagalan buah pinggang jika tidak mendapat rawatan awal.

Rawatan untuk masalah protein dalam air kencing

Rawatan untuk masalah protein dalam air kencing ni bergantung kepada punca kenapa berlaku kebocoran pada penapis air kencing tu.

Kalau masalah protein dalam air kencing tu tak teruk,  doktor akan biarkan je dan pantau kita.

Tetapi, jika masalah tu teruk,  doktor akan bagi kita ubat.  Menurut WebMd, ubat yang akan diberikan adalah:

1. ACE inhibitor (angiotensin-converting enzymes inhibitor)

2. Angiotensin Receptor Blocker (ARB’s)

Di samping mendapatkan rawatan dari doktor,  anda juga boleh mengambil suplemen bagi menguatkan badan dan mengelakkan perkara ini berulang kembali.

Anda boleh cuba ambil Vivix sebab Vivix boleh membaiki kerosakan DNA sel dan membaiki sistem badan yang rosak. Badan juga lebih bertenaga dengan pengambilan Vivix. Cara makan pun mudah, hanya sesudu teh sehari.

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen vitamin untuk masalah protein dalam air kencing boleh klik gambar kat bawah atau hubungi Irni terus.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya

 

 

 

Kandungan Bahan Dalam Vivix Shaklee

Orang zaman dulu2 memang terer guna sumber alam sekeliling utk buat penawar penyakit. Kalau kite zaman sekarang ni tak payah susah2 dah nak masuk hutan cari daun2.

Sainstis shaklee dah siap2 ektrak masuk botol. Tunggu kite makan je.

Vivix ni memang produk premium shaklee. Maklum la produk ni memang berkesan bantu sihatkan badan n utk penuaan yg sihat.

Dalam vivix ni ade muscadine grape. Muscadine grape ni bukan lah mcm anggur biase tu tapi saiz dia besar macam bola golf. Memang tak jumpe la kat malaysia ni kan.

Kenapa susah2 nak cari muscadine grape ni? Sebab muscadine grape ni sumber terbaik utk antioksida dan anti radang. Ia jugak ade 40x ganda lebih polifenol.

Polifenol ni bagus utk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, lambatkan penuaan, cegah kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

Dalam vivix jugak ade purple carrot. Dalam purple carrot ni adalah sumber vitamin A terbaik. Ia juga mengandungi anthocyanins yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Asid klogenik dalam nye pulak bantu utk kurangkan diabetes.

Selain dari tu, dalam vivix ni ade elderberry. Elderberry ni mengandungi vitamin c yg tinggi dan mampu meningkatkan imuniti badan. Selain dari tu ramuan dalam elderberry ni boleh mencegah kanser, menurunkan kolestrol, mengurangkan masalah diabetes dan meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

Akhir sekali, dalam vivix ni ade japanese knotweed. Ia mengandungi kadar resveratrol yang sangat tinggu. Resveratrol ni bantu untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Irni sangat2 syorkan vivix ni untuk orang yang mementingkan kesihatan, orang yang nak mengurangkan komplikasi penyakit seperti kencing manis, buah pinggang, jantung, strok dan lain-lain.

Vivix ni memang bukan ubat, tapi adalah supplement yg bantu kuatkan badan kita utk lawan penyakit tu.

Buat ape duit banyak kalau badan tak sihat kan. Jom, rewards diri sendiri. Bagi yang terbaik untuk anda dan tersayang <3

Jika berminat untuk dapatkan Vivix,  boleh hubungi Irni atau klik je buy now kat bawah ni.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee dengan saya