Antara perkara yang sinonim dengan ibu hamil adalah paras hb darah atau paras hemoglobin darah. Apabila seseorang itu hamil, mereka mudah mengalami masalah HB low sebab berlaku perubahan pada plasma darah ibu. Semakin meningkat usia kandungan, makin mudah lah ibu terkena HB low ini.

Paras HB bawah daripada 11g/dl diklasifikasi sebagai HB low. Macam masa Irni mengandung anak sulung dulu, Irni juga mengalami masalah HB low. Semasa mengandung kali ke-2 dan ke-3 juga, Irni mengalami masalah yang sama, terutama jika ‘ponteng’ makan vitamin.

Namun, bila dah insaf dan makan vitamin, HB memang akan naik. Semasa mengandung, Irni amalkan makan vitamin Shaklee untuk naikkan HB. Alhamdulillah, HB cantik lepas ambik vitamin Shaklee ni. Kena makan tiap-tiap hari ye 🙂

Menurut KKM, majoriti ibu yang mengalami masalah HB low semasa mengandung adalah kerana kekurangan zat besi. Hanya segelintir yang mempunyai hb low kerana kekurangan asid folik dan B12.

Untuk meningkatkan paras hb, seharusnya kita mengamil makanan yang kaya dengan zat besi, asid folik dan vitamin

Jadi, untuk meningkatkan HB dalam darah, Irni sarankan supaya anda mengambil Set Healthy Prenatal Shaklee, iaitu:

1. Vitalea

Vitalea merupakan sejenis multivitamin dilengkapi dengan zat besi. Vitalea mudah diserap ke dalam badan berbanding vitamin jenis lain kerana Vitalea mempunyai coating jenis aqueos dan mudah larut dalam air. Sebab tu, bila ambik vitalea, hb mudah naik.

2. Vita C

Vita C penting untuk penyerapan zat besi yang ada dalam vitalea dan yang ada dalam makanan. Dengan pengambilan vitamin C, penyerapan zat besi akan menjadi lebih optimum.

3. B Complex

B Complex Shaklee dilengkapi dengan asid folik. Asid folik penting untuk pembentukan sel darah merah.

Makan 3 jenis vitamin ni, insyaAllah akan naik hb, dengan syarat kita makan dengan konsisten dan dapatkan konsultansi cara makan terbaik dari Irni ye. Klik buy now untuk order.

Untuk set kehamilan premium, boleh klik kat SINI ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk Shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk Shaklee melalui saya

(Visited 2,018 times, 1 visits today)