Sakit sendi pastinya mengganggu aktiviti seharian. Sendi adalah tempat penghubung antara tulang. Sendi bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakan antara tulang. Sendi terdapat pada bahagian bahu, punggung, siku dan juga lutut.

Apakah Penyebab sakit Sendi

Menurut portal myhealth, sakit sendi selalunya tidak berpunca daripada kerosakan sendi itu sendiri, tetapi kesakitan mungkin berpunca daripada tisu luaran, otot, ligamen atau pangkal saraf. Sakit sendi boleh jadi disebabkan oleh:

1.Osteoarthritis (OA): OA biasa terjadi kepada golongan yang melebihi 40 tahun.

2. Orang yang mengalami masalah berat badan, iaitu orang yang obesiti lebih mudah mendapat sakit sendi

3. Osteoprosis atau masalah ketumpatan tulang yang rendah

4. Terseliuh atau ligamen terkoyak apabila membuat kerja berat, mengalami kecederaan dll.

5. Gout

6. Terlalu banyak aktiviti melibatkan pergerakan sendi

Vitamin Yang Membantu Masalah Sendi

  1. Omega Guard : mengandungi asid lemak omega 3 yang membantu mengurangkan degradasi tulang rawan dan mengelakkan geseran antara sendi.
  2. Ostematrix: Membantu menguatkan tulang
  3. Shaklee Collagen Powder: mengandungi glucosamine yang bagus untuk kesihatan sendi
  4. Vivix: mengurangkan inflamasi/radang pada sendi dan seterusnya mengurangkan sakit. Vivix juga membantu baiki sel yang rosak bermula dari dalam DNA lagi.

Jika anda ingin menghilangkan sakit sendi, boleh cuba set sendi shaklee ni ye. Untuk order, klik je buy now kat bawah ni atau boleh hubungi Irni ye. Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee? Hubungi saya, Irni Suhana Muhamad 014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp irnisuhana@gmail.com Pengedar Sah Shaklee Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan  

(Visited 134 times, 1 visits today)