Masalah alzheimer selalunya terjadi kepada orang tua,  di mana mereka mula jadi lupa kepada benda yang menjadi rutin harian. Kalau setakat lupa letak kunci kereta kat mana,  lupa nama orang yang jarang jumpa,  tu belum masuk kategori alzheimer ye.

Kalau orang alzheimer ni,  sampai boleh lupa orang sekeliling yang memang dah selalu jumpa. Mereka selalu tanya soalan yang sama sebab lupa dah tanya soalan tu.

Sampaikan,  mereka boleh sesat dalam rumah sendiri sebab lupa. Mereka juga boleh berubah personaliti menjadi tertekan,  mood tak baik, tak bergaul dengan orang,  perubahan waktu tidur dan tak percayakan orang lain.

Jika anda ada ibu bapa atau sesiapa yang mempunyai masalah alzheimer ni,  anda boleh cuba bagi vitamin untuk bantu masalah mereka ni.

Vitamin Untuk Orang Alzheimer

 

1. ANTIOKSIDAN TINGGI: Vivix

Vivix kaya dengan antioksidan boleh membantu mengurangkan masalah alzheimer.

2. VITAMIN B: B Complex

Pengambilan vitamin B12 dan asid folik membantu mengurangkan paras homocystein. Kajian Cochrane pada tahun 2003 memberikan 800 mcg asid folik setiap hari melaporkan penambahbaikan dari segi fungsi otak,  penyimpanan memori dan kelajuan memproses maklumat.

Pengambilan Thiamine dalam B complex juga membantu mengurangkan simptom alzheimer.

3. COENZYME Q10: CoQ Trol Plus

Tekanan oksidatif (oxidative stress) menyebabkan berkurangnya penghasilan glutathion yang menyebabkan penyakit degenerasi seperti alzheimer dan parkinson.

Pengambilan CoQ10 dapat mengurangkan tekanan oksidatif dan mengurangkan simptom alzheimer.

4. MINYAK IKAN: omega Guard

Otak kita ni kaya dengan lemak. Omega guard membekalkan asid lemak omega 3 yang bagus untuk otak. DHA dan EPA terdapat banyak dalam otak dan bantu kurangkan radang.

Jika anda berminat untuk dapatkan vitamin bagi orang alzheimer ni,  boleh klik buy now atau hubungi Irni ye.

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

 

(Visited 46 times, 1 visits today)