Kolesterol ni apa sebenarnya?

Kolesterol ni sebenarnya diperlukan oleh badan kita. Kolesterol boleh dihasilkan oleh hati, iaitu terdiri daripada protein dan lemak. Kolesterol memainkan peranan besar dalam pembentukan pelbagai hormon serta vitamin yang diperlukan oleh tubuh kita.

Terdapat 2 jenis kolesterol iaitu kolesterol baik (HDL) dan kolesterol jahat (LDL). Bahaya sangat kalau kolesterol jahat tinggi sebab ia boleh jadi pembunuh senyap.

Kenapa saya cakap macam tu?

Kolesterol ni dia akan menempel pada salur darah dan menyebabkan salur darah menjadi sempit. Pengaliran darah tidak lancar dan oksigen tidak dapat diangkut dengan baik.

Apa jadi kalau sel tak dapat oksigen? Apa jadi kalau jantung tak dapat oksigen? Apa jadi kalau otak tak dapat oksigen? Bahaya sangat kan.

Ok, jom tengok, apa tanda-tanda awal anda mengalami masalah kolesterol tinggi. Jom check. Ingat, orang kurus pun tak dapat lari dari masalah kolesterol ni ye!

Tanda Awal Kolesterol Tinggi

1. Kaki rasa bersemut dan mudah kebas

2. Sakit kepala

3. Badan mudah letih

4. Masalah pada ereksi lelaki

5. Tangan mudah rasa lenguh

6. Sakit dada

Jika anda belum pernah check tahap kolesterol, sila lah ke klinik untuk buat pemeriksaan kesihatan.

Untuk kurangkan kolesterol jahat dalam badan ni, anda perlu amalkan gaya hidup sihat dengan kurangkan makanan bermintak, banyakkan makan sayur dan buah.

Dari segi supplement, anda boleh ambik Set Kolesterol Shaklee.

Set kolesterol shaklee terdiri daripada:

Omega guard: kaya dengan asid lemak omega 3 dan bantu tingkatkan kolesterol baik.

Phytocol: mengandungi fitosterol yang bantu halang kolesterol diserap ke dalam salur darah. Kolesterol yang masuk akan terus dikeluarkan dari badan.

Vivix: Vivix bertindak sebagai antiradang yang bantu baiki balik salur darah yg rosak akibat penempelan kolesterol pada salur darah.

Bertindak sekarang! Selamatkan nyawa anda dari masalah kolesterol ni. Harga satu set ni adalah RM 808.75.

Boleh hubungi Irni untuk dapatkan set kolesterol ni. Daftar keahlian shaklee dengan Irni dan anda akan dapat harga lebih jimat.

Hubungi Irni segera 014 515 7141, irnisuhana@gmail.com

(Visited 47 times, 1 visits today)