Kenali Ciri Orang Introvert

Seseorang tu kadang2 boleh jadi introvert atau extrovert, tapi mesti akan ada yg lebih dominan. Jom tengok korang ni introvert tak?

Ciri2 orang introvert

  1. Tak suka tempat ramai

Orang introvert lagi suka tempat yg tak ramai orang. Kalau berada tempat ramai orang, mereka mungkin ok, tapi kalau lama2 diorang boleh jadi cepat penat. Bila duduk sorang, rasa macam recharge balik energy tu.

  1. Lebih selesa hang out dengan orang yg dikenali

Orang introvert rasa lebih selesa untuk berkawan dan berbual dengan orang yg dah dikenali

  1. Berfikir sebelum berbicara

Orang introvert ni nampak senyap, tak cakap banyak, tapi sekali dia keluarkan hujah, memang semua bernas sebab mereka ni akan berfikir dulu sebelum bercakap.

  1. Lambat balas mesej

Apabila dapat sesuatu mesej, orang introvert tak kan terus balas mesej tu kalau bukan dalam keadaan bersedia. Mereka akan menunggu masa yg sesuai supaya dapat membalas dalam bahasa yg baik.

  1. Pendengar yg baik

Orang introvert ni dia memang pendengar yg baik. Bila orang ceritakan sesuatu dia akan cuba dengar dan fahamkan.

  1. Pandai menulis

Orang introvert pandai zahirkan perasaan mereka melalui tulisan. Mereka lebih suka melalui tulisan berbanding bercakap.

  1. Tak sukakan perhatian

Orang intovert ni selalunya tak suka diberi perhatian. Mereka ni selalu mengelak dari buat sesuatu yg menarik perhatian orang lain.

Sebenarnya tak kisah la orang tu introvert atau ekstrovert, dua2 ada kelebihan. Kenali diri kita supaya senang kita nak korek potensi diri kita.

Sape kat sini seorang introvert?

(Visited 12 times, 1 visits today)