Masalah tonsil bunyi macam biasa, sebab ramai yang kena, tapi bila dah kena memang seksa. Tonsil ni berada pada bahagian tekak, berbentuk leper pada dinding tekak. Tapi, kalau berlaku jangkitan kuma, tonsil ini akan membengkak. Tonsil mempunyai fungsi penting, iaitu mengikut Portal Myhealth, fungsi tonsil adalah:

  • Membangunkan sistem keimunan dan antibodi badan (di peringkat awal usia).
  • Melindungi saluran pernafasan dengan mengawal pintu laluan udara pernafasan.
  • Membentuk sel limfosit dan plasma untuk pertahanan badan.
  • Memantau dan memberi amaran kepada badan akan jangkitan bakteria yang masuk melalui udara dan makanan.

Pembedahan tonsil merupakan pembedahan major kerana perlu dibius penuh dan perlukan pemantauan khas kerana ia melibatkan saluran pernafasan. Namun, doktor akan menyarankan seseorang pesakit supaya membuang tonsil jika masalah menjadi lebih teruk.Saiz tonsil yang besar boleh mengganggu pernafasan dan menyebabkan kesukaran untuk bernafas. Jika ada masalah tonsil, anda juga boleh kerap demam dengan suhu yang sangat tinggi sehingga 39 dan 40 darjah celcius. Demam pada suhu yang tinggi adalah sangat bahaya dan boleh mendatangkan masalah sawan.

Jika anda atau anak anda mempunyai masalah tonsil, segeralah berjumpa doktor dan dapatkan rawatan dari doktor. Selain itu, anda boleh membantu sistem imun badan anda untuk berfungsi dengan lebih baik dengan mengamalkan makanan seimbang dan mendapatkan air masak yang mencukupi. Selain dari itu, anda boleh dapatkan vitamin untuk membantu memantapkan imun badan anda.

Irni cadangkan anda ambil produk seperti di bawah untuk mengurangkan masalah tonsil dan mengelakkan dari pembedahan.

1. Nutriferon

Nutriferon antara vitamin terpenting untuk membantu askar pertahanan badan. Nutriferon membantu badan menghasilkan interferon semulajadi badan untuk melawan kuman yang memasuki badan. Pengalaman Irni sendiri, kalau anak Irni demam, Irni bagi Nutriferon ni kat anak. Alhamdulillah cepat kebah demam dia jika dibandingkan masa Irni tak bagi Nutriferon, Bagus sangat Nutriferon untuk boost immune system badan ni.

Lagipun Nutriferon ni ambil masa 40 tahun kajian untuk dihasilkan. Wow lama kan, Lepas kajian terperinci, baru lah Nutriferon ni di jual. Nutriferon ni dihasilkan oleh Pakar Immunologis, iaitu Dr Kojima. Memang berkualiti produk ni. Irni cadangkan anda ambik Nutriferon ni ye.

2. Vivix

Vivix bantu mengurangkan radang pada tempat tonsil.

3 Garlic Complex

Bawang putih bertindak sebagai antibiotik semulajadi.

Jom dapatkan vitamin ini sekarang untuk mengelakkan tonsil anda dari dari dibedah. Hubungi Irni 014-5157141

(Visited 314 times, 1 visits today)