Berniaga adalah salah satu sumber rezeki. 9/10 rezeki adalah dari berniaga. Jadi, macam mana nak mulakan perniagaan sendiri?

Kalau baru nak mulakan pernigaan, saya cadangkan anda memilih perniagaan yang tidak memerlukan modal yang terlampau besar. Elakkan daripada terpaksa berhutang untuk mulakan pernigaan. Mulakan dengan apa modal yang anda ada. Mungkin ada iklan supaya menjadi dropship yang mana anda tidak perlukan modal. Takde masalah kalau anda nak mulakan dengan dropship, tapi saya nasihatkan anda sediakan sedikit modal untuk beli sedikit ready stock produk untuk mudahkan COD.

Buang ego, mulakan perniagaan dengan jual produk orang. Kelebihan bila jual produk orang, kita tak perlu pening fikir pasal kos sewa pekerja, production dan lain-lain. Kita cuma perlu fokus kepada cara marketing nak pasarkan produk. Jual produk orang bantu kita berlatih jadi usahawan sebenar.

Jika anda ingin mulakan perniagaan, saya cadangkan anda buat bisnes Network Marketing? Kenapa kena pilih network marketing?

1. Bisnes Network marketing tidak memerlukan modal yang besar, tapi pulangan boleh tahan lumayan

2. Bekerja secara berpasukan dan ada mentor yang akan membimbing

3. Boleh leverage kerja kepada setiap ahli kumpulan

4. Pendapatan secara berterusan

Kalau nak pilih Network Marketing, company mana yang patut dipilih?

1. Company yang sudah lama bertapak dan telah kukuh

2. Tidak mengamalkan skim piramid

3. Ada potensi pendapatan tanpa limit

4. Pelan pemasaran terbaik

 

Jika anda ingin mulakan perniagaan, anda boleh hubungi saya untuk saya buat biz presentation. Anda dengar dulu, decide kemudian. Boleh hubungi saya Puan Irni 014-515 7141

(Visited 11 times, 1 visits today)