Tak Makan Ikut Waktu Punca Masalah Gastrik?

Gastrik ni adalah istilah yang digunakan bila seseorang mengalami sakit di bahagian pangkal perut (epigastric), berdekatan dengan injap sempadan yang menghubungkan perut dengan esofagus. Gastrik ni sebenarnya merujuk kepada perut. Kalau sakit pada bahagian pangkal...

Ulser Dalam Mulut: Punca & Cara Mengatasi

Memang sakit kalau ada ulser dalam mulut. Nak makan sakit, nak bercakap pun sakit kan. Jom kita tengok, apa punca yang boleh sebabkan ulser dalam mulut. Punca Ulser Dalam Mulut 1.Stress 2. Jangkitan virus 3. Perubahan hormon dalam badan 4. Penjagaan dalam mulut kurang...

Pelembap Muka Untuk Kulit Muka Kering

Untuk sesiapa yg ada masalah kulit kering, antara benda paling penting adalah pemakaian moisturizer atau pelembap muka. Duduk dalam aircond boleh buat muka kita jadi kering. Duduk kat luar jugak muka boleh jadi kering sebab cuaca panas. Nak tak nak, orang yg jenis...

Tips Kecantikan Kulit

Perlu ke jaga kecantikan muka? Bagi saya, memang perlu sangat jaga kecantikan muka. Bila kulit cantik, dengan sendiri, kita akan rasa lagi confident. Bila kulit cantik, dengan sendiri, penampilan akan nampak lagi menarik. Masalah kulit yang biasa dialami bagi wanita...

5 Masalah Kulit Orang Asia

Irni nak share 5 jenis masalah kulit bagi wanita asia. Jom tengok 😀 Masalah Kulit Biasa Bagi Wanita Asia Masalah kulit muka berjerawat Jerawat ni boleh disebabkan oleh macam2 faktor. Antaranya disebabkan oleh hormon, faktor pemakanan, persekitaran, jangkitan bakteria...