Tips Elak Jeragat

  1. Elak kena panas cahaya matahari Kalau kena cahaya matahari, kulit kita akan jadi rosak. Kalau kulit kita jadi merah, tu tanda nye sinar matahari telah merosakkan kulit. Kalau tak merah pun, sebenar nye sedikit sebanyak sinar matahari boleh merosakkan kulit kerana...

Pelembap Muka Untuk Kulit Muka Kering

Untuk sesiapa yg ada masalah kulit kering, antara benda paling penting adalah pemakaian moisturizer atau pelembap muka. Duduk dalam aircond boleh buat muka kita jadi kering. Duduk kat luar jugak muka boleh jadi kering sebab cuaca panas. Nak tak nak, orang yg jenis...

Tips Kecantikan Kulit

Perlu ke jaga kecantikan muka? Bagi saya, memang perlu sangat jaga kecantikan muka. Bila kulit cantik, dengan sendiri, kita akan rasa lagi confident. Bila kulit cantik, dengan sendiri, penampilan akan nampak lagi menarik. Masalah kulit yang biasa dialami bagi wanita...

5 Masalah Kulit Orang Asia

Irni nak share 5 jenis masalah kulit bagi wanita asia. Jom tengok 😀 Masalah Kulit Biasa Bagi Wanita Asia Masalah kulit muka berjerawat Jerawat ni boleh disebabkan oleh macam2 faktor. Antaranya disebabkan oleh hormon, faktor pemakanan, persekitaran, jangkitan bakteria...

Punca dan Cara Rawat Masalah Kulit Kering

Orang yg ada masalah kulit kering mudah nampak kusam pada muka. Walaupun make up, kulit susah nak naik seri. Jom kita tengok apa punca masalah kulit kering ni. Punca Masalah Kulit Kering Kurang pengambilan sayur dan buah Pengambilan sayur dan buah yg cukup bantu...

Pencuci Muka Organik

Sekarang ni, banyak pencuci muka yg diclaim organik. Tapi memang betul ke organik? Betul ke takde bahan kimia? Irni jumpa satu pencuci muka organik yang memang 100% daripada tumbuh-tumbuhan, iaitu Youth Skincare. Youth memang declare yg ia tiada sebarang salah satu...