Memang sakit gout ni. Dia boleh menyerang tiba-tiba. Sendi pada ibu jari kaki boleh jadi bengkak dan merah. Nak jalan pun terpaksa seret-seret je kaki dek menahan kesakitan yang amat. Bukan orang tua je yang boleh kena gout. Orang muda pun boleh kena jugak tau.

Kenapa sebenarnya berlaku gout ni?

Gout ni sebenarnya adalah sejenis arthritis iaitu radang pada sendi yang paling menyakitkan. Kenapa boleh jadi sakit tu?

Sebab, pada sendi yang sepatutnya cuma ada bendalir untuk mudahkan pergerakan, tapi tiba-tiba ada bendasing, iaitu garam kristal termendap kat situ. Bila garam kristal tu bergesel dengan sendi kita setiap kali bergerak, berlaku radang dan kita akan mula rasa sakit. Juga, kita akan mengalami bengkak dan panas pada bahagian bengkak.

Jadi bagaimana untuk merawat gout secara semulajadi tanpa telan painkiller?

Cara Merawat Gout

1. Ketika gout menyerang, legakan kesakitan dengan meletakkan ais untuk mengurangkan radang. Letak ais pada bahagian sendi 20-30 minit per sesi beberapa kali sehari

2. Kurangkan  pergerakan

3. Minum air yang cukup. Kalau kita tak cukup minum air, nanti paras asid urik akan bertambah. Pastikan badan sentiasa dalam keadaan hidrasi supaya paras asid urik adalah normal.

4. Jaga pemakanan dengan mengelakkan makanan yang kaya dengan purina seperti makanan laut, daging, hati dan makanan berlemak yang boleh meningkatkan paras asid urik dalam darah yang akan memburukkan lagi keadaan.

Ada juga yang pilih untuk guna Shaklee bagi mengurangkan masalah gout ni. Jom tengok pengalaman orang-orang yang dah berjaya bebas gout dengan vitamin shaklee.

Gout En Mail dah tak menyerang lagi

 

Bengkak pada tangan dan kaki mak dah beransur pulih. Mak takde ambik ubat lain selain Vivix.

 

 

 

 

Bengkak dah surut, dah boleh jalan macam biasa

Pesakit gout memilih untuk menghilangkan gout menggunakan Vivix.  Vivix adalah minuman botani yang boleh mengurangkan radang dan juga sakit.

Akhiri derita gout dengan Vivix.

Hubungi saya untuk dapatkan Vivix segera.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141 –> klik SINI untuk whatsapp

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

 

(Visited 69 times, 1 visits today)