Dapat susukan anak sehingga umur 2 tahun adalah impian setiap ibu yang melahirkan baby. Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak kita. Dalam susu ibu, bukan sahaja ada antibodi yang boleh bantu kuatkan imuniti badan anak, malah ada hormon kasih sayang yang disalurkan kepada baby semasa menyusu.

Hormon oksitosin, iaitu hormon kasih sayang dirembeskan ketika kita menyusu baby. Special kan? Bah kan, setiap titik air susu yang kita susukan baby kita tu, diberi ganjaran pahala oleh Allah. Jadi, ibu-ibu semua, kita tak boleh putus asa untuk menyusukan baby kita walaupun banyak cabaran nya kan.

Antara cabaran yang paling besar bagi ibu menyusu adalah adakalanya susu merudum dan pastinya boleh mengundang stress. Namun, ada juga yang tiada masalah bekalan susu kerana demand daripada baby sentiasa ada. Cabaran lain adalah, badan mudah terasa penat, mood jadi tak stabil dan mudah marah.

Cabaran lain adalah badan mula lenguh, rambut mula gugur dan ada jugak yang gigi mula goyang, tambah-tambah kalau dah mempunyai ramai anak.

Namun, cabaran ini bukan halangan bagi seorang ibu untuk memberikan yang terbaik kan. Jadi, perlu ke bagi ibu menyusu untuk mengambil supplement?

Perlu ke ibu menyusu ambil supplement?

Kuantiti susu ibu bergantung kepada konsep demand and supply. Lagi kerap kita susukan baby dan lagi kerap kita pam, susu akan makin bertambah, sebab konsepnya, lagi banyak permintaan, lagi tinggi pengeluaran susu akan dihasilkan.

Namun, kadang-kadang, ibu mudah berasa penat dan juga stress menyebabkan pengeluaran susu boleh berkurang. Jadi, pengambilan supplement atau vitamin boleh membantu ibu-ibu untuk jadi lebih cergas dan kurang stress.

Penghasilan susu akan menjadi lebih banyak tanpa membebankan ibu.

Ibu-ibu selalu rasa mereka ni superwoman kan? Rasa macam, saya tak perlu bazirkan duit beli vitamin, badan saya kuat, saya pasti boleh buat! Tapi, kalau ada vitamin yang boleh bantu badan kita lebih bertenaga, lebih sihat, why not we try kan?

Tak perlu sacrifice kan badan kita semata-mata nak bagi yang terbaik untuk anak. Sebaliknya, bagi yang terbaik untuk badan kita, dan bagi yang terbaik untuk anak kita. Win win situation kan?

Kenapa nak biarkan badan letih lesu sampai bad mood? Kenapa nak biarkan rambut gugur? Kenapa nak biarkan gigi goyang dan patah sebelum usia? Kita masih ada anak-anak lain dan suami yang nak tengok kita cergas dan ceria.

Kita jugak ada suami yang nak tengok kita cantik. Memanglah dia faham perubahan yang berlaku pada badan kita adalah akibat dari bersalin dan menyusu, tapi, kalau kita berjaya nampak cantik depan dia, tak ke lagi best tu? Sejuk jugak mata dia tengok kita.hehe..

Waktu mengandung dan menyusu sebenarnya adalah the best time untuk kita cuba ambik supplement. Sebab apa? Sebab kita dan anak dua-dua dapat manfaat. Masa kita menyusu, apa yang kita makan, itu yang anak akan dapat. Jadi, kalau kita makan vitamin, anak pun akan dapat vitamin yang kita makan tu. Untung kan? Kita dengan anak sama-sama dapat manfaat vitamin tu 😀

Disebabkan apa yang kita makan, itu yang anak akan dapat, sebab tu, kita perlu pilih vitamin terbaik supaya anak kita pun dapat yang terbaik. Bagi yang terbaik untuk diri kita supaya anak kita pun dapat yang terbaik.

Irni syorkan anda ambik Set Healthy Postnatal Shaklee, khas untuk ibu-ibu yang menyusukan anak. Kenapa Shaklee? Prinsip shaklee:

✔ Dijamin selamat

✔ Dijamin berkesan

✔ Dijamin semulajadi

Sebab tu, Irni syorkan korang ambik Shaklee. Kita tak payah risau dah, sebab memang dah ada jaminan dijamin selamat dan berkesan. Lagipun, vitamin shaklee ni dibuat dari bahan semulajadi, bukan dari bahan kimia.

Sebelum tu, jom tengok apa peer counselor laktasi ni pilih.

Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.

 

Dalam Set Healthy Postnatal ni terdiri daripada:

Set Healthy Postnatal Shaklee

Set Healthy Postnatal Shaklee ni sesuai diambil sebaik sahaja lepas bersalin dan boleh diteruskan sepanjang tempoh penyusuan bayi. Dalam set ni ada vitamin:

1. Vitalea with iron

Vitalea ni sejenis multivitamin, lengkap dengan 28 jenis vitamin. Dalam vitalea juga ada iron atau zat besi yang membantu pembentukan sel darah merah. Pengambilan supplement zat besi membantu ibu mengekalkan hb dan membantu mengelakkan kekurangan zat besi pada anak.

Vitalea membantu melengkapkan vitamin yang diperlukan oleh badan. Badan juga akan berfungsi dengan lebih baik jika mendapat zat yang mencukupi.

2. B Complex with folic acid

Mengandungi 8 jenis vitamin B. B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga menjadikan badan kita lebih cergas.

Asid folik dan vtamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Bila sel darah merah cukup, oksigen dapat diangkut ke seluruh badan dengan lebih optimum, jadi, kita tak de lah rasa penat sangat kan.

3. Vita C

Vita C membantu meningkatkan sistem imuniti badan. Makan vita c untuk elakkan ibu daripada demam. Baby pun akan dapat jugak kebaikan vitamin C yang ibu makan ni.

Kulit ibu juga akan jadi makin cantik bila amal makan vita c ni sebab vita c dia merangsang penghasilan kolagen semualjadi badan. Vita C juga membantu cepat sembuhkan luka, tambah-tambah kalau baby dah pandai menggigit.

4. Ostematrix

Ostematrix ni adalah pil kalsium shaklee, dilengkapi dengan vitamin D dan magnesium untuk memudahkan penyerapan kalsium ke dalam badan. Baby memerlukan banyak kalsium bagi pembentukan tulang untuk pembesaran.

Jadi, kalau kita tak ambil kalsium yang cukup, badan kita akan guna kalsium dari tulang dan gigi ibu untuk cukupkan keperluan baby. Sebab tu lah, ada ibu yang mudah berasa ngilu pada gigi, gigi goyang atau gigi tercabut setelah berjaya menyusukan anak.

Kalau kita tak ambil kalsium yang cukup sepanjang proses penyusuan pun bahaya jugak tau, sebab nanti kalsium dari tulang akan diserap menyebabkan kita berisiko untuk mendapat tulang rapuh (tulang mudah patah), jadi bongkok dan osteoporsis. Jadi, awal-awal lagi kita kena jaga tulang kita ni ye.

5. Omega guard

Omega guard mengandungi DHA, EPA dan ALA yang berfungsi membantu sel otak kita nak berhubung antara satu sama lain. Kekurangan Omega 3 ni boleh buat seseorang jadi depress dan tak de mood je sebab ia mengganggu serotonin & dopamin.

Kebaikan DHA juga membantu perkembangan otak anak dan mengelakkan anak dari jadi hyperaktif.

6. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP ni bantu kita jadi lebih bertenaga dan elakkan kita asyik lapar nak makan je. ESP juga bantu pekatkan susu badan. Baby mudah kenyang bila minum susu dan tidur dengan lebih nyenyak. Kelebihan susu badan ni, susu mudah dihadam. Bila mudah hadam, baby asyik nak menyusu je kan. Jadi, bila susu kita pekat, baby akan cepat kenyang.

ESP kaya dengan protein, iaitu salah satu komponen penting air susu. Dengan pengambilan protein yang cukup dan berkualiti, baby pun akan mendapat susu badan yang lebih berkualiti.

Bila kita ambil protein yang berkualiti, sel badan yang baru dihasilkan juga lebih berkualiti. Kulit akan jadi lebih cantik, stretch mark makin kurang dan luka pun cepat sembuh. Rambut juga akan jadi lebih kuat dan cantik.

7. Alfalfa Complex

Alfalfa complex ni terdiri daripada multimineral dan signature produk shaklee. Alfalfa bertindak sebagai milkbooster membantu memperbanyakkan susu badan. Alfalfa juga membantu merapatkan dan menyihatkan rahim ibu. Ada yang panggil alfalfa ni jamu moden.

Yang ni adalah set lengkap dan terbaik bagi ibu menyusu. Untuk maklumat lanjut nak tanya apa-apa atau nak cuba supplement untuk ibu menyusu kekal cergas dan cantik ni, boleh hubungi Irni ye. Kalau nak beli terus, klik je buy now kat bawah ni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee melalui saya

(Visited 4,300 times, 1 visits today)