Bila tengok cermin, tengok kulit kita nampak macam kusam, nampak macam tak menarik kalau tanpa make up, nampak kelabu je. Kulit kusam ni sebenarnya apa?

Apa Itu Kulit Kusam?

Kulit kusam ni adalah keadaan kulit yang nampak tak berseri, nampak tak menarik. Kulit yang tak kusam adalah kulit yang nampak berseri, nampak glowing dan sihat. Nak senang, tengok kulit budak, cantik kan.

Sebab-Sebab Anda Boleh Dapat Kulit Kusam

1. Usia makin meningkat

Menurut Profesor di Jabatan Dermatologi di New York City, semasa kita remaja, bawah umur 20 tahun, sel kulit kita akan bertukar baru setiap 28 hari. Namun, apabila usia kita meningkat, kadar pertukaran sel kulit baru tu menjadi lebih perlahan terutama apabila usia mula mencapai 30-40 tahun. Proses penukaran kulit baru menjadi lebih perlahan sehingga 40 hari. Sel kulit mati akan berkumpul dan tak boleh nak pantulkan cahaya dengan baik. Jadi, muka akan nampak kusam dan keremajaan kulit mula berkurang.

2. Terdapat banyak sel kulit mati

Terdapat banyak sel kulit mati berkumpul menyebabkan muka jadi kusam.

3. Masalah kulit kering

Kulit kering boleh menyebabkan muka nampak kusam dan boleh mengundang jeragat serta pigmentasi pada muka

4. Masalah stress

Masalah stress bukan saja tak bagus untuk kesihatan, malah boleh memberi kesan kepada kulit. Orang yang selalu stress lebih mudah untuk mendapat masalah kulit kusam.

5. Kulit kurang kelembapan

Pemakaian pelembap muka bantu kulit kekal lembap dan hidrasi. Kulit yang dapat cukup kelembapan akan nampak lebih sihat dan berseri.

6. Tidak scrub muka

Skrub boleh bantu buang sel kulit mati dan buat kulit nampak lebih berseri.

7. Tak tanggalkan make up sebelum tidur

Jika tak tanggalkan make up sebelum tidur, ia boleh menyebabkan penyumbatan pada pori-pori dan boleh menyebabkan kulit kusam

8. Tak cukup tidur

Semasa kita tidur la selalunya badan kita akan

Jika anda sudah berumur 30-40 tahun, jangan biarkan kulit anda menjadi kusam. Kembalikan keremajaan kulit anda dengan Youth Skincare!

Klik Produk Penjagaan Kulit Muka Terbaik – Diuji Secara Klinikal Berkesan & Tanpa Bahan Kimia untuk info lanjut.

Untuk pertanyaan, hubungi Irni 014 515 7141

(Visited 148 times, 1 visits today)