Rumah adalah tempat paling selamat bagi kita. Setiap hari, kita ada di rumah, habiskan masa sekurang-kurangnya 8 jam sehari di rumah, iaitu tempat kita tidur, tempat kita bersama-sama keluarga. Di luar, kita tahu, memang banyak pencemaran seperti asap kenderaan, asap rokok dan habuk. Kita harapkan, bila kita masuk ke dalam rumah kita, tiada lagi pencemaran seperti itu. Namun,rupa-rupanya, dalam rumah kita juga ada bahaya yang tersembunyi, iaitu abhan kimia di rumah.

Menurut kajian yang dijalankan oleh United States Environmental Protection Agency (EPA), udara di dalam rumah 2-5x lebih teruk daripada udara di luar. Macam mana udara dalam rumah boleh tercemar sebegitu rupa? Kalau anda perasan, bahan kimia yang kita gunakan untuk mencuci dalam rumah mengandungi ‘volatile organic compound’ atau dengan bahasa mudahnya ada bahan yang mudah meruap dan bahan dalam pencuci yang meruap tu masuk ke dalam udara dalam rumah kita.

Pendedahan secara berterusan kepada bahan kimia ini di rumah ini boleh menyebabkan tanda-tanda berikut:

1. Tidak selesa pada hidung dan mata

2. Gangguan pada salur pernafasan

3. Alergik pada kulit

4. Pening kepala

5. Badan mudah penat

6. Kerosakan pada hati dan buah pinggang

Benda ni nampak macam kecik, sebab kita tak nampak dengan mata kita sendiri kan. Usah biarkan bahan kimia merosakkan kualiti udara dalam rumah kita. Jom tukar pencuci dalam rumah kepada pencuci organik jenis non toxic. Perkenalkan Basic H, bagus untuk penggunaan rumah kita. Boleh guna untuk mop lantai, lap cermin, lap dapur, lap peti ais, basuh mainan anak-anak. Nak basuh tandas pun, boleh guna Basic H ni.

Sangat jimat dengan Basic H ni sebab dia jenis concentrated. Cuma guna sikit sahaja dah mencukupi. Basic H ni jugak jenis multipurpose, untuk satu botol, boleh guna untuk macam-macam. Jimat wang, jimat masa dan jimat ruang menyimpan. Dapatkan pencuci organik tanpa toksik sekarang untuk rumah anda. Boleh klik buy now kat bawah atau boleh hubungi Irni k.

Love,

Irni Suhana,

Pengedar Bebas Shaklee (SID 1085099)

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

COD Jeli, Kok Lanas dan kawasan sekitar Kelantan

Khidmat pos ke seluruh Malaysia

 

(Visited 65 times, 1 visits today)