Berpantang Ala Mat Salleh?

Mat salleh sebenar nye berpantang macam mana ek? 😂

Tak kira la mat salleh ke, Melayu ke, semua ada cara sendiri. Biasalah lepas bersalin kan, mesti akan ada perubahan hormon dalam badan.

Masa mengandung lain hormonnya, bila nak bersalin hormon berubah lagi, dah keluar baby, hormon berubah lagi.

Perubahan hormon ni boleh buat ibu mudah stress. Tambah pulak dengan perubahan dari segi waktu tidur, badan tak cukup rehat, lapar sebab baby asyik menyusu dan macam2 lah kan.

Sokongan dari suami dan keluarga penting supaya ibu dapat adapt dengan keadaan baru dan mintak jauh la dari terkena meroyan. Benda ni bukan cerita semata-mata, tapi kita perlu ambik pengajaran.

Semasa ibu berpantang, Irni sarankan ibu ambik vitamin yang cukup. Bukan sekadar vitamin zat besi yg bantu ganti balik darah yg keluar, tapi vitamin2 basic lain. Bila badan cukup vitamin, badan kita akan mudah recover dan sihat. Dengan izin Allah.

Bila cukup vitamin, badan sihat, baby pun dapat sekali zat dari vitamin yg kita makan. Badan cergas, kita pun makin cantik bila cukup vitamin.

Irni dah 2x berpantang dengan Set Healthy Postnatal. Kalau ibu2 nak set berpantang terbaik ni jugak, boleh contact Irni tau. Irni 014-515 7141

(Visited 17 times, 1 visits today)