Semasa baby berada dalm kandungan lagi, kita nak lakukan yang terbaik untuk mereka. Tambah-tambah, bila baby start menendang, kita dah mula rasa excited nak tunggu baby..kan… 😀

Baby dalam perut perlukan nutrisi dan oksigen yang cukup untuk perkembangan di dalam rahim ibu. Sebab itu, sebelum mengandung lagi, kita sudah ditekankan supaya mengambil asid folik dan makan makanan yang seimbang.

Setelah mengandung, pengambilan vitamin adalah sangat penting, bukan sahaja untuk membantu kita lebih bertenaga, tetapi juga untuk memastikan baby dapat berkembang dengan baik.

Untuk perkembangan bayi dalam kandungan, kita perlu mendapat khasiat seperti zat besi untuk pembentukan sel darah merah, asid folik untuk pembentukan tulang belakang baby, protein untuk pembesaran baby, kalsium yang cukup untuk pembentukan tulang bayi dan juga asid lemak omega 3.

Heathy Prenatal set ni adalah pilihan terbaik untuk anda sebagai ibu mengandung. Badan akan lebih bertenaga, paras hemoglobin (hb) dapat ditingkatkan dan baby dapat membesar dengan baik. InsyaAllah.

Healthy Prenatal Set Shaklee ini terdiri daripada:

1. Vitalea

Sejenis multivitamin yang mengandungi 28 jenis vitamin. Vitalea memastikan kita mendapat khasiat yang cukup. Vitalea juga diperkaya dengan zat besi untuk membantu pembentukan darah merah dalam badan.

Vitalea juga bantu naikkan paras hemoglobin atau hb. Penting sangat untuk kita pastikan hb kita sentiasa tinggi supaya semua oksigen berjaya diangkut dan baby mendapat oksigen yang cukup.

Vitalea juga bantu tingkatkan hb untuk mengelakkan sebarang komplikasi semasa bersalin seperti berlaku pendarahan selepas bersalin. so, beware ye mum!

2. Vita C

Pengambilan Vita C bersama Vitalea membantu penyerapan zat besi ke dalam darah. Pengambilan Vita C juga boleh membantu meningkatkan imun badan ibu. Ibu mengandung perlu jaga kesihatan sebaiknya dan perlu mengelakkan diri daripada demam. Suhu badan yang paas dikhuatiri boleh mendatangkan komplikasi kepada anak.

3. B Complex

B complex shaklee lengkap dengan beberapa kumpulan Vitamin B dan diperkaya dengan asid folik. Sebelum mengandung lagi, kita perlu makan B Complex ni. Supaya, apabila kita mengandung, asid folik sudah cukup dalam badan.

Pengambilan B Complex juga bantu kita untuk mengawal emosi dengan baik. Tambahan pula, ketika mengandung, hormon kita tak stabil menyebabkan kita berasa loya dan tak lalu makan.

Jadi, mommies out there, jangan lupa ambik B Complex ni ye!

4.  Omega guard

Omega guard mengandungi DHA dan EPA yang membantu perkembangan kognitif dan visual bayi.  Omega guard juga kurangkan risiko pre-eclamsia pada ibu hamil dan mengelakkan kelahiran pra matang.

5. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP bantu buat ibu hamil bertenaga, kurangkan stretch mark dan bantu kuatkan rahim ibu. ESP jugak bantu cantikkan kulit baby yang bakal lahir nanti.

Jom kita tengok pengalaman ibu-ibu lain yang ambik set prenatal terbaik ni 🙂

Dr Najihah rasa lebih cergas dan sihat sepanjang tempoh kehamilan..

 

Pn Ekin kekal cergas sepanjang mengandung 41 minggu

Jom tengok jugak macam mana Puan Rohaya naikkan hb yang rendah semasa mengandung.

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil – Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

Jika anda berminat nak dapatkan Healthy Prenatal Set ni, set ibu mengandung terbaik ni, anda boleh klik buy now kat bawah ni atau hubungi irni ye.

Bagaimana untuk mendapatkan produk shaklee?

Hubungi saya,

Irni Suhana Muhamad

014 515 7141

irnisuhana@gmail.com

Pengedar Sah Shaklee

Area COD: Jeli, Kok Lanas, Machang, Kota Bharu dan kawasan sekitar Kelantan

Pos ke seluruh Malaysia

Dapatkan konsultasi ekslusif produk secara berterusan setelah anda membuat pembelian produk shaklee melalui saya.

 

(Visited 600 times, 1 visits today)